Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
Keresőoptimalizálás Hírlevél Regisztráció
*
*
A * jelölésű mezők kitöltése kötelező!
9 HETES INGYENES
Keresőoptimalizálás
Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
  • Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
  • Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
  • Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
  • Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
  • A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
  • Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
  • Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
    • Statisztika készítése
    • Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
  • Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
  • Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
    • Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
    • A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)





Folyamatosan nő az internetezők

vásárlási kedve




A lenti számokból kiderül, hogy egyre fontosabbá válik az interneten való megjelenés minden cég számára. És nagyon nem mindegy, hogy:

hogyan jelenik meg egy cég
(milyen a weblap struktúrája/szerkezete = webergonómia)

és

mennyire könnyen találják meg a vásárlók
(mennyire jól keresőoptimalizált a weblap = keresőoptimalizálás)!


Kutatási adatok forrása: KutatóCentrum és GKIeNet
Diagramadatok forrása: KutatóCentrum




------------------------------------------------------------------------------------------------
2005-ben a felnőtt lakosság alig ¼-e, mára viszont már a 18-64 évesek fele legalább hetente használja az internetet. Az internetezők számának növekedésén túl az elmúlt években az online vásárlási kedv is folyamatosan emelkedett.
------------------------------------------------------------------------------------------------



Míg tavaly a gyakori (legalább hetente) internetezők 62%-a vásárolt már valaha a világhálón keresztül, az idei felmérés tanúsága szerint mára több mint háromnegyede, azaz 2009-ben a hetente, vagy gyakrabban internetezők 78%-a legalább egyszer élt már az internetes vásárlás lehetőségével. Mind az idei, mind a tavalyi vizsgálat eredményei szerint leginkább a 25-34 évesek, a férfiak, valamint az átlag feletti anyagi körülmények között élők élnek az online vásárlás lehetőségével. Az előző évi adatokhoz viszonyítva ugyanakkor nőtt a fővároson kívül élő, interneten vásárlók aránya.
13_gyakori internethasználók arányának változása.jpg

Az online kereskedelem népszerűségének növekedését a vásárlók számának gyarapodásán túl a vásárlási gyakoriság emelkedése is mutatja.

2008 és 2009 júliusa között az egyszer, vagy annál többször interneten vásárlók között 37%-ról 46%-ra nőtt azok aránya, akik legalább négy alkalommal vettek valamit a világhálón keresztül (a lenti diagram felső részében látható az elmúlt évekre vonatkoztatott adat).
A mindössze egyszer vásárlók aránya 2008 júliusa és 2009 júliusa között 22%-ról 12%-ra csökkent (a lenti diagram alsó részén látható az elmúlt évekre vonatkoztatott adat).

13_online vásárlások arányának változása.jpg

Az internetes vásárlások motiváló tényezői lényegében nem változtak az utóbbi években. Leggyakrabban a gyorsaságot, egyszerűséget és a kedvezőbb árakat említették a megkérdezettek. Az elutasítók többsége a termékek kézzelfoghatóságának hiányát emelték ki legnagyobb hátrányként. Ugyanakkor az internet egyre több lehetőséget kínál ennek ellensúlyozására - például multimédiás termékbemutatók (pl. videó beágyazása), fogyasztói értékelések és vélemények megjelenítése, visszavételi, vagy pénz visszafizetési garancia -, ezek kiaknázása a piackutatók szerint az online vásárlás gyorsabb terjedését segítheti.


A vásárlási kedv növekedése mellett a kínálati oldal is folyamatos bővülést mutat:
a GKIeNet adati szerint 2007 októbere óta a regisztrált online kiskereskedések száma 1800-ról 2400-ra nőtt.


Ha szeretnénk lépést tartani a konkurenciával, akkor mindenképpen a vásárlók, azaz a látogatók bevonzása a weblapunkra, illetve ezek kiszolgálása, valamint megtartása kell, hogy a fő célunk legyen. Az, hogy a „végén hogyan vásárol” (előre utalással bankon keresztül, utánvéttel egy futárnak, bankkártyával online fizet, vagy telefonon bediktálja, esetleg faxon átküldi a rendelést és személyesen készpénzben fizet), már csak formalitás.

A fenti számokból kiderül, hogy egyre fontosabbá válik az interneten való megjelenés minden cég számára. És nagyon nem mindegy, hogy:


hogyan jelenik meg egy cég
(milyen a weblap struktúrája/szerkezete = webergonómia)

és

mennyire könnyen találják meg a vásárlók
(mennyire jól keresőoptimalizált a weblap = keresőoptimalizálás)!





Kutatási adatok forrása: KutatóCentrum és GKIeNet
Diagramadatok forrása: KutatóCentrum
A
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
SZAKÉRTŐJE
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.