Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
Keresőoptimalizálás Hírlevél Regisztráció
*
*
A * jelölésű mezők kitöltése kötelező!
9 HETES INGYENES
Keresőoptimalizálás
Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
  • Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
  • Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
  • Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
  • Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
  • A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
  • Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
  • Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
    • Statisztika készítése
    • Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
  • Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
  • Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
    • Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
    • A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)




1. hét (2. rész): Hogyan válasszunk domain nevet?


Mi a domain név?
Hogyan jeleníthetőek meg a webcímek?



Domain:

A domain név (vagy tartománynév) egy weblapot vagy számítógépet azonosít az interneten.
Például: www.keresooptimalizalas-szakerto.hu

A domain név valójában egy címke, amelyet a nehezebben megjegyezhető IP cím alternatívájaként használunk, mely több, egymással ponttal elválasztott tagból áll.



Aldomain:

A domain név tovább bontható úgynevezett aldomain-ekre.
Például: kovacsoltvas.webtudakozo.hu, ahol a „kovacsoltvas” az aldomain.

Tehát, az aldomain a domain név első része, amellyel lehetővé válik a domain néven belül alcsoportok létrehozása. Az alcsoport létrehozásának célja, hogy a domain névhez tartozó más szolgáltatásokat/termékeket elkülönülten lehessen kezelni, és a keresőrendszerek (pl. Google) is pozitívan értékelik a használatukat, hiszen akár a kulcsszót is beletehetjük a webcímbe.



Rövid webcím:

Dinamikus weblapoknál (pl. ha CMS rendszerrel készítjük a weblapunkat), ahol egy nagyon hosszú, a háttérprogram által összeállított webcímet kapunk, alkalmazhatunk ún. rövid webcímeket is, azaz átalakítható a program által készített URL. (Szokták aloldalként, virtuális mappaként vagy szép URL-ként is nevezni a rövid webcímeket.)

Például: www.keresooptimalizalas-szakerto.hu/webset32.cgi?WoWv@@HU@@5@@123456789 helyett www.web-set.hu/sugo. Gyakorlatilag így is lehetőségünk nyílik, hogy elhelyezzük az adott oldal elérhetőségében az általunk fontosnak tartott kulcsszót.





Ha igazán le szeretnénk egyszerűsíteni, a weblapunk kétféle lehet:


1.) Statikus weblap (egyedi HTML oldalakból áll):

A weblap minden oldala önálló HTML oldalból áll, melyet a böngészőnk letölt, majd megjelenít. A rövid webcím (URL) statikus HTML oldalak esetén a technikából eredően, azonnal adott.
Például: www.web-set.hu/sugo.



2.) Dinamikus weblap, CMS rendszerek (tartalom kezelő rendszerek):

Dinamikus szerkezetű weblapnál az oldalak letöltésekor alakulnak ki megjelenítendő HTML kódok. A létrehozáskor az oldal egyes része vagy teljes egésze egy adatbázisból vagy más dinamikus tartalomból épül fel. Itt a háttérprogram (CMS rendszer) által generált webcím jelenik meg, például: www.keresooptimalizalas-szakerto.hu/webset32.cgi?WoWv@@HU@@5@@123456789





Tippek a jó domain kiválasztásához:

Fontos feladat, hiszen a domain egyfajta belépő a weblaphoz.



A jól megfogalmazott, kifejező domain név meghatározása nagyon fontos feladat, hiszen az interneten ez lesz weblapunk elsődleges azonosítója, egyfajta belépő a weblaphoz.

Nem mellékesen megemlítve azért is fontos a jó választás, mert a keresők fontos szempontként kezelik a domaint a találati rangsor falállításánál! Azokat a weblapokat, amelyeknek a domainjében szerepel a keresett szó, előnyben részesítik, de ez NEM AZT JELENTI, hogy azonnal az élre helyezik őket.





18 ELV, TIPP ÉS TANÁCS A JÓ DOMAIN KIVÁLASZTÁSA ÉRDEKÉBEN:

# 1.

Egy jó domain nem feltételezi, hogy a weblap eredményes lesz, viszont egy rossz domain jelentheti azt, hogy nem lesz hatékony.


# 2.

A domain név legyen könnyen megjegyezhető, hiszen sok látogatót veszíthetünk, ha nem emlékeznek rá az emberek.


# 3.

Annak nincs semmi akadálya, hogy egy weblapra több domain név is mutasson. Így bármelyiket írja is be a látogató, mindre ugyanaz a weblap jelenik meg.
A külön domain kicsit drágább megoldás, mert még regisztrálnunk is kell azt, viszont a linknépszerűsítés során (fontos szempont lesz a keresőoptimalizálásnál) több helyre sikerülhet elhelyezni vagy elhelyeztetni, mert néhány katalógus, linkpartner nem szívesen hivatkozik aldomainre vagy rövid webcímre.


# 4.

Érdemes lefoglalni a cégnévhez kapcsolódó domaint, de nem elegendő!
Nem a legszerencsésebb a 4S-2000 Kft.-nek ha csupán a 4s-2000.hu vagy a 4s-2000kft.hu domaint jegyezteti be, mert ebből senki nem jön rá, hogy a cég mivel is foglalkozik. (Szerencsésebb, ha a szerszamgyartas.hu vagy a szerszamkeszites.hu domaint (is) lefoglalják.)


# 5.

Elengedhetetlenül fontos regisztráltatni a tevékenységhez, termékhez, szolgáltatáshoz kapcsolódó kulcsszót (gepalkatresz.hu), kifejezést (gepalkatresz-gyartas.hu), mert a keresőben az internetezők elsősorban nem a cég nevét keresik, hanem a tevékenységet.


# 6.

A keresőrendszerek (Pl. Google) „nem értenek” ahhoz, amiket az internetezők keresnek rajtuk keresztül. Azt az elvet követik, mint egy egyetemi könyvtárban dolgozó könyvtáros: elkezdenek keresni, és azokat a könyveket (weblapokat) amelyeknek a címében (domain nevében) megtalálható a diák (internetező) által keresett téma (kulcsszó, kifejezés), azokat előnyben részesítik. Ettől függetlenül ez nem azt jelenti, hogy automatikusan előre kerül a találati listában a weblap, de jobb eséllyel indul az első helyek egyikéért.


# 7.

Ha abban gondolkodik, hogy új céget alapít, vagy új terméket/szolgáltatást vezet be a piacra, és fontos az Ön számára az internetes jelenlét, akkor mindenképpen érdemes a domain kiválasztásával kezdeni. Ha már foglalt az adott domain, akkor az új termék piaci bevezetésével és reklámozásával valószínű, hogy a versenytárshoz irányítja azt az érdeklődőt, aki az Ön (cégét vagy) új termékét keresi az interneten. (És ezt biztosan nem szeretné!) Ezért érdemes egyedi nevekben gondolkodni.


# 8.

A domainben szerepelhet kötőjel is. Ezt akkor érdemes alkalmazni, ha egy kifejezésre szeretne optimalizálni (thermo-uveg.hu), vagy például egy szlogent vagy egy mondatot részesítene előnyben (leszokas-a-dohanyzasrol.hu).


# 9.

Ha a weblap tartalmában így szerepel: szőnyegtisztítás, akkor a domainben is célszerű egybe írni (szonyegtisztitas.hu), viszont ha a keresőoptimalizálás miatt külön írva szerepel a kifejezés: szőnyeg tisztítás, akkor mindenképpen a szonyeg-tisztitas.hu legyen a favorit. (Bár a kötőjel nélkülit is célszerű lehet lefoglalni, még ha nem is kezd vele semmit, mert így a konkurenciától megóvhatja azokat a látogatókat, akik elfelejtik beírni a kötőjelet.)


# 10.

Van még egy nem elhanyagolható szempontja a kötőjeles domain választásának (az előző fordítottja): ha a versenytárs már lefoglalta a kötőjel nélkülit és mindenképpen arra a domainre lenne szüksége, mert a kulcsszó kiválasztásánál kiderült, hogy rengetegen erre a szóra keresnek, akkor már csak ez a lehetőség maradt. Érdemes lehet bevállalni a kötőjeles domain regisztrálását, mert a keresőrendszerekben megelőzhető a konkurencia.


# 11.

Akkor ajánlanám az ékezetes domain név regisztrálását, ha az ékezet nélküli már az Öné. Egyrészt az emberek szinte automatikusan ékezetek nélkül gépelik be a webcímeket, másrészt nagyon sok böngészőprogram (főleg a régebbi változatok) nem tudják értelmezni az ékezeteket, és hibaüzenetet írnak ki, harmadrészt, de semmiképpen nem utolsó sorban, ha valaki az ékezet nélkülit írja be és a konkurenciához jut, akkor kár volt minden eddigi fáradozás…!


# 12.

Ékezetes domain nevet a külföldiek (mivel nincsenek ékezetek a billentyűzetükön) nem tudnak beírni a böngészőbe. Ha külföldi vevőkörrel is rendelkezik (akik előbb-utóbb megnéznék a weblapot), erre fokozottan kell figyelnie!


# 13.

Olyan domain nevet kell választani, amit kevés valószínűséggel üt el a látogató. Ha hibázik, akkor azonnal arra gondol, hogy „Ezeknek nincs is weblapjuk” és nem arra hogy esetleg Ő hibázott.
(Az Auchan áruház megteheti, hogy milliókat költ marketing kampányokra, hogy mindenki helyesen írhassa be a nevét a böngészőbe: auchan.hu és ne osan.hu. Bár a Magyarországon való megjelenésükkor figyeltek erre is, és az osan.hu-t begépelők egy feliratot láttak a képernyőjükön, melyben értesítették őket, hogy néhány másodperc múlva automatikusan továbbítják őket az auchan.hu oldalra…).


# 14.

Állandó kérdés: " .hu? vagy ne .hu? " A magyar piacon „kötelező” a .hu végződésű domain használata. Egyik kedves ismerősöm, aki a könyvek szerelmese, még a mai napig képes elrontani, és amazon.com helyett amazon.hu-t beírni, amikor egy könyvet vagy hangos-könyvet szeretne rendelni a világ legnagyobb online könyvesboltjából. Félre ne értsék, egyáltalán nem ciki, hogy ez előfordul, mert naponta kb. 30-40 webcímet is beír a böngészőbe, és amikor kéthetente egyszer könyvet rendel, akkor már csak a keze vezeti és nem a gondolatai. És igen, ha a világ legnagyobb forgalmú oldalánál ez megeshet, akkor mit gondol: a 4s-2000kft.com-ot, vagy a 4s-2000kft.eu-t mekkora valószínűséggel fogják .hu végződéssel beírni?


# 15.

Ha külföldi piacra dolgozik, akkor a fentiek ellentétét kell követnie, és az adott országban használatos (pl.: ha Romániában terjeszkedik .ro, ha Olaszországban tevékenykedik .it, ha a brit piac felé nyit .co.uk, stb.) domain nevet kell előnyben részesíteni.


# 16.

Kevesebb munkát, pénzt és befektetett energiát követel, ha egy magyar nyelvű, .hu végződésű domainnal rendelkező weblapba szeretne például angol nyelvű oldalakat beilleszteni, amit természetesen megfelelően optimalizál is (mert hátha rátalálnak Angliában). Mivel a weblap forrásában (kódkészletében) meg kell határozni, hogy az milyen nyelven íródott, (jelen esetben ez magyar) ezért az angol nyelvű keresők ezt nem feltétlenül fogják vizsgálni. Be lehet ugyan állítani a keresési feltételeknél, hogy ne csak a magyar oldalak között, hanem a weben keressen a keresőrendszer, de az összes angol nyelvű, kicsit is releváns találat után szerepelteti a .hu (és bármilyen más) végződésű oldalakat a találati listában.


# 17.

Ha egy induló oldalon lehet a különböző nyelvek között a zászlócskákra kattintva választani, az azért nem igazán szerencsés, mert (az előző pontban leírtak miatt) összezavarja a keresőt. A magyar keresőben a magyar oldal lehet jó helyen, de a .hu végződéssel rendelkező német, olasz, francia nyelvű oldalak a külföldi keresőkben igen csekély esélyekkel indulnak.


# 18.

Ha több piacon is jelen van, akkor érdemesebb több domain név alatt, elkülönítve kezelni az oldalakat, akár teljesen egyedi weblapot készíteni a külföldi piac részre, így könnyen elkerülhető, hogy a kereső „összezavarodjon”, vagy hátrasorolja a weblapot a fontos külföldi piacon a .hu végződésű domain miatt.





Gondolom, Ön sem szeretne hosszas előkészítő munkálatok után azzal a problémával találkozni, hogy a kiválasztott kulcsszóhoz kapcsolódó, jól hangzó, márkához vagy cégnévhez kötődő domain név már valaki más által (megvásárolt) regisztrált név. Ez sajnos mégis gyakran előfordulhat, mert sokan foglalnak le kulcsszó alapú domain neveket.

Sokan szeretnének frappáns, könnyen megjegyezhető, a cég termékeire, szolgáltatásaira utaló nevet találni, olyat, amit nagyon sokan írnak be a keresőprogramokba, ha keresnek valamit. Csakhogy ezeket az egyszavas, kézenfekvő domain neveket több, mint 80%-ban már lefoglalták. Ezért kell gyorsnak lenni és a hosszas előkészületek és várakozás helyett minél hamarabb dönteni és lefoglalni a kiválasztott domaint / domaineket.

Mielőtt nagy hévvel belevetné magát a domain név vásárlásba, nézzük meg, hol lehet ellenőrizni, hogy a kiválasztott domain szabad-e még, illetve itt azt is megtudhatja, hogy ha már foglalt, akkor ki által lett bejegyzett, (vagyis, hogy melyik konkurencia előzte meg).






Domain név ellenőrzés

Erre a linkre kattintva juthat el a hivatalos .hu domain regisztrációs oldalra, ahol ellenőrizhető egy domain név státusza:

Domain név ellenőrzés

Vagy másolja be böngészője címsorába az alábbi sort:
http://www.domain.hu/domain/domainsearch/






Hivatalos domain regisztrátorok:

Erre a linkre kattintva pedig megtekintheti a hivatalos .hu domain regisztrátorok listáját, itt találhatóak azok a cégek, szervezetek, akik jogosultak Magyarországon a domain nevek bejegyzésére (Az Internet Szolgáltatók Tanácsa kizárólag rajtuk keresztül tárgyal az igénylőkkel):

Hivatalos domain regisztrátorok

Vagy másolja be böngészője címsorába az alábbi sort:
http://www.domain.hu/domain/






Ebben a levélben leírtak az 1. hét anyagához taroznak.

Következő témánk (2. hét): Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?






Jó munkát kívánok!




Üdvözlettel:

Reményi László
www.keresooptimalizalas-szakerto.hu


A
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
SZAKÉRTŐJE
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.