Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
Keresőoptimalizálás Hírlevél Regisztráció
*
*
A * jelölésű mezők kitöltése kötelező!
9 HETES INGYENES
Keresőoptimalizálás
Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
  • Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
  • Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
  • Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
  • Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
  • A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
  • Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
  • Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
    • Statisztika készítése
    • Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
  • Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
  • Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
    • Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
    • A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)





3. hét (1. rész): Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?




Most, hogy már tudjuk, hogyan válasszuk ki a megfelelő kulcsszavakat, domain nevet, és azt is, hogy mire kell figyelni a tartalom kialakításánál, nézzük meg, hogy a Google milyen alapelveket követ a keresési eredmények kialakításánál.


Nagyon fontos tisztában lenni ezekkel az iránymutatókkal, mert a következő témák szinte mindegyikében jelen lesznek.



A hagyományos (régi) keresőoptimalizálás lényege, hogy a fajsúlyos szavakat (kulcsszavakat) a lehető legtöbbször helyezzük el az oldalakon és a weblap forrásában a „meta keywords”-ben (részletek a 2. pontban), amit a keresők jó szemmel néznek, és rendszerint a kulcsszavak mennyisége vagy a gyakorisága alapján alakítják ki a találati listát.

EZ A MÚLT!


MA MÁR…

…több száz ismérvnek kell megfelelnie, több száz vizsgálaton kell átesnie és jól szerepelnie a weblapnak ahhoz, hogy előre kerüljön. Ezek között nagyon sok olyan feltétel van, ami már a weblap kialakításánál (egyszerű szöveges formátum (HTML) vagy Framek használata) vagy a szerkezet felépítésénél (a keresőrobotok oldalak közötti átjárhatósága) szerepet játszik.

A Google két olyan technológiát vezetett be a mai keresőoptimalizálási életbe, ami a „tegyük bele a kulcsszavakat temérdek sokszor a tartalomba és a forrásba” és „az sem számít, ha emberek számára értelmetlen a szöveg, de a keresőknek meg kell felelni” gondolatokat és elveket elvitte egy másik, sokkal inkább felhasználóbarát irányba.





1. PageRank Technológia:

A PageRank a Google szabadalmaztatott értékelési technológiája, úgy is nevezhetnénk: fontossági mérce.

Legfőbb előnye, hogy az oldalak manipulálásával nem lehet kedvezőbb helyezést elérni a találati listában, mert nem csupán az a lényeg, hogy a kulcsszó hányszor szerepel az oldalon, hanem az is, hogy mások ajánlják-e az oldalt (van-e rá mutató külső hivatkozás, vagyis nem saját link), hányan ajánlják az oldalt (hány ilyen hivatkozás van), és nagyon fontos még, hogy kik ajánlják az oldalt (milyen fontos a ránk mutató link a Google szerint, vagyis mekkora a PageRank-je). A Google arra a feltételezésre épít, hogy az a fontos oldal, amire fontos oldalak mutatnak.

A Google ma már több mint 200 jelet vesz figyelembe a PageRank algoritmusaiban. Feladata hogy a teljes link struktúrát feltárja és meghatározza, hogy melyik weblap a legfontosabb.

A jó PageRank fontosságát figyelembe véve úgy gondolom, a téma részletes kifejtést érdemel. Ezért 2 hét múlva részletekbe menően vizsgáljuk ez a technológiát.





2. Hypertext egyezés analízis:


A weblap forráskódját vizsgálja. A vizsgálódás könnyen elősegíthető és befolyásolható a weblap forrásában megadható meta bejegyzésekkel.

Szeretném hangsúlyozni, hogy a PageRank-hez hasonlóan a meta bejegyzéseknek is egy teljes hetet szentelünk (6. hét), ezért most csak érintőlegesen vizsgáljuk ezt a témát.





Az alábbi ábrák és a leírt folyamat segítségével egyszerűen ellenőrizhető, hogy a keresők számára legfontosabb bejegyzések szerepelnek-e a weblapunkban:



A. )

Elengedhetetlen, hogy a böngészőnk Menüsora meg legyen jelenítve.
Google_Beállítások_09.jpg

Ugyan e nélkül is megtekinthető a forrás, de például Frame szerkezetű oldal esetében nem azt látjuk a forrásban, mint a keresőrobotok, amikor az adott domainhez tartozó tartalmat vizsgálják, hanem csupán egyetlen Frame – keret – tartalmát.



B. )

Ha nincs megjelenítve a Menüsor, akkor kattintsunk az egér jobb oldali gombjával a keresősáv alatti üres részre és a megjelenő beállítási lehetőségek közül jelöljük be a Menüsort.
Google_Beállítások_08.jpg



C. )

A Menüsor „Nézet” menüpontjára, majd ott a „Forrás”-ra kattintva máris láthatjuk a weblapunk forrásadatait.
Google_Beállítások_07.jpg



D. )

Amikor a keresőrobotok a weblapunkat vizsgálják, ilyen jeleket elemeznek az oldalakon.

A meta bejegyzések így jelennek meg a forrásadatokban:

                    meta name="Title" content="Képkeretezés"/

                    meta name="Keywords" lang="HU" content="képkeretezés_képkeretezés Budapest,"/

                    meta name="Description" lang="HU" content="Képkeretezés, képkeretek
                    forgalmazása, képkeretezés határok nélkül. Képkeretezés Budapesten. Képkeretezés
                    24 órán belül a hazai képkeret piac minden fajtájából."/




A kereső elemzi a forrás teljes összetételét, a hátteret, a szöveget, az ebben található kifejezések összhangját a meta bejegyzésekkel, azt, hogy hasonló oldalakhoz képest milyen az összetétel, vizsgálja a visszatérő találatokat, a kifelé és befelé mutató linkeket és, hogy tartalmaz-e valamilyen manipulatív elemet.

Ezek, és persze még nagyon sok szempont figyelembe vételével hozza meg azt a döntést, hogy melyik a legrelevánsabb találat a felhasználók részére, és ezeket helyezi előre.




A téma további részletezését (3. hét 2. rész) néhány nap múlva folytatjuk.

+ EXTRA SEGÍTSÉG:
2 letölthető PDF állomány!





Jó munkát kívánok!


Üdvözlettel:

Reményi László
www.keresooptimalizalas-szakerto.hu
A
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
SZAKÉRTŐJE
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.