Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
Keresőoptimalizálás Hírlevél Regisztráció
*
*
A * jelölésű mezők kitöltése kötelező!
9 HETES INGYENES
Keresőoptimalizálás
Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
  • Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
  • Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
  • Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
  • Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
  • A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
  • Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
  • Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
    • Statisztika készítése
    • Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
  • Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
  • Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
    • Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
    • A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)



5. hét (1. rész):
A PageRank és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata,
viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés


A PageRank a Google szabadalmaztatott értékelési technológiája, úgy is nevezhetnénk:

FONTOSSÁGI MÉRCE




Legfőbb előnye, hogy az oldalak manipulálásával nem lehet kedvezőbb helyezést elérni a találati listában, mert nem csupán az a lényeg, hogy a kulcsszó hányszor szerepel az oldalon, hanem az is, hogy mások ajánlják-e az oldalt (van-e rá mutató külső hivatkozás, vagyis nem saját link), hányan ajánlják az oldalt (hány ilyen hivatkozás van), és nagyon fontos még, hogy kik ajánlják az oldalt (milyen fontos a ránk mutató link a Google szerint, vagyis mekkora a PageRank-je). A Google arra a feltételezésre épít, hogy az a fontos oldal, amire fontos oldalak mutatnak.




A PageRank feladata


A Google ma már több mint 200 jelet vesz figyelembe a PageRank algoritmusaiban. Feladata, hogy a teljes link struktúrát feltárja és meghatározza azt, hogy melyik weblap a legfontosabb.

Minél több, minél értékesebb oldalról mutatnak linkek a mi oldalunkra, annál értékesebb az oldalunk, annál magasabb lesz a PageRank értéke, annál könnyebb egy-egy kulcsszóra előre kerülnünk a Google találati listájába.

Ennek érdekében: leegyszerűsítve azt kell elérnünk, hogy weboldalunkra minél több hivatkozás mutasson és lehetőleg minél értékesebb releváns oldalakról, saját oldalainkon pedig minél kevesebb külső hivatkozás legyen, valamint az oldalak, melyekre hivatkozunk "jó" oldalak legyenek.



Amelyik weblap elért egy adott fontosságot, az kap a Google-től egy PageRank értéket. Ez könnyen ellenőrizhető a Google Toolbar segítségével.

A Google Toolbar PageRank kijelzője 0-tól 10-ig terjedő zöld színű skálán mutatja a PageRank értékét. Így viszont első ránézésre csak saccolni tudjuk, hogy mekkora ez az érték, ezért húzzuk az egeret a PageRank kijelzőjére, ahol a Toolbar egy szöveges megjelenítésben egyértelmű számot határoz meg:
PageRank01.jpg




Viszont ha semmilyen minőségi vagy értékelhető ajánlást nem kap a weblap (vagy még „túl új” a weblap), akkor a Google Toolbar így néz ki:
PageRank02.jpg



Magyar weblapoknál az 5-ös, 6-os PageRank már felső kategóriásnak számít. Az átlagos a 2-es 3-as érték.




Az oldalunkról kifelé mutató linkek is számítanak?


Minél több, minél értékesebb oldalról mutatnak linkek a mi oldalunkra, annál értékesebb a mi oldalunk, viszont a PageRank mérőszámot nem kizárólag ez, hanem a mi weblapunkról kifelé mutatóak is befolyásolják. E szerint érdemes a kiválasztott kulcsszó vagy kulcs kifejezés témájában értékes oldalakra mutató linkeket is elhelyeznünk, de ezek számát jobb mérsékelnünk.

Hogy miért fontos ezek mérséklése? Kicsit durva, de igazán jól szemlélteti a helyzetet a példa: ha a konkurencia oldalaira vagy gyűjtőportálokra, katalógusokra mutató linkeket helyezünk el a weblapunkon az olyan, mintha minden egyes, az üzletünkbe betérő potenciális ügyfélnek adnánk egy listát arról, hogy hol kaphatja meg rajtunk kívül azt a bizonyos terméket vagy szolgáltatást…

Ezzel csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy finoman kell bánni ezzel a kérdéssel és inkább 3-szor átgondolni a dolgot.



Persze más a helyzet, ha készítünk egy külön oldalt, külön domain névvel, külön tartalommal, optimalizáljuk, és tudatosan arra a célra szánjuk, hogy az adott kulcsszóra való keresésnél a legjobb találatok között legyünk. Ekkor lehetségesnek tartom, hogy olyan linkeket is feltegyünk az oldalra, amelyek esetleg a konkurenciához vezetik a látogatót, viszont elég értékes linkek (a kulcsszóra fókuszált, jó tartalom, jó PageRank, esetleg ő is felteszi a mi weblapunk linkjét, bannerét stb.).

Fontos azonban, hogy erről a külön domainról maximum 2-3 link mutasson az eredeti weblapunkra (bár a legjobb, ha nagyon minimalizáljuk), nehogy a Google az eredeti weblapot büntetéssel sújtsa. (részletek a 9. hét anyagában találhatóak majd)




Miért van az,
hogy a nyitó oldalnak 3-as a PageRank értéke
a „Termékek” oldalnak pedig 0-ás?


Minden egyes weboldalra külön kiszámításra kerül ez az érték, tehát ugyanazon weblap különböző oldalainak különböző PageRank értéke lehet. Az értékek kiszámolása bonyolult algoritmusokkal történik, módja folyamatosan finomodik. Ezért kell szem előtt tartani azt, hogy nem csak kizárólag a nyitó- vagy főoldal linkjét, hanem a belső oldalak linkjét is fontos népszerűsíteni!




MÓDOK:


1.) A témára vonatkozó releváns tartalom
Ha valaki a weblapunkra mutató linket helyez el az oldalán, de erre a témára vonatkozó releváns tartalom egy belső oldalon van, akkor kérjük meg, hogy módosítsa a hivatkozó linket és segítsük azzal, hogy megadjuk az általunk jobbnak, relevánsabbnak tartott belső oldalra mutató linket.


2.) Tematikus kialakítás
Ha egy tudakozóban / katalógusban / cégnyilvántartóban / linktárban mi kérjük, hogy helyezzék el a linkünket, akkor figyeljünk arra, hogy az itt található tematikus kialakításnak melyik oldalunk felelne meg leginkább, és azt ajánljuk.

Pl.: A www.weblapneve.hu helyett adjuk meg a www.weblapneve.hu/termekek belső oldal elérhetőségét.




CÉLOK:


1.) Első és legfontosabb cél
Első és legfontosabb cél ezzel, hogy a belső oldalak fontosságát (fontossági mérőszámát) is növelni tudjuk. Ugye, azt már a 2. heti anyagban megtanultuk, hogy a weblapnak olyan szinten bejárhatónak kell lennie, hogy a keresők minden oldalt indexelni tudjanak. És ez itt is nagy szerepet játszik. Igen, jól gondolja. A weblapon belüli oldalak is növelhetik egymás fontosságát, hiszen egyikről mutat egy link a másikra.

Ezek a belső linkek a Google nyelvén értelmezve és visszatérve az egyetemi könyvtár példájához (1. heti anyagban szerepelt): az adott könyv (domain) értékét növelheti a tartalomjegyzékben (Google indexben) szereplő fejezetek (aloldalak, belső oldalak) értéke, vagyis minél több diákot (látogatót) érdekel a 10. fejezet (10. sorszámú oldal), annál többen veszik ki a könyvet (helyeznek el linket az adott oldalra) népszerűsítve ezzel magát a könyvet (a domain-t), illetve a többi fejezetet (a többi belső oldalt).


2.) Amikor valaki a weblapunkra mutató linket helyez el
Amikor valaki a weblapunkra mutató linket helyez el az oldalán és a hivatkozott tartalom eléréséhez még 2-őt, 3-at kattintania kell a látogatónak, akkor lehet, hogy meg sem találja, amit keres és továbbáll. Miért ne vezessük őt azonnal oda, ami érdekli? A Google is ezt teszi a találati lista kialakításakor: ha kattintunk egy találatra, akkor az adott weblapon arra az oldalra irányít minket ami a témával (kulcsszóval) foglalkozik, persze csak akkor, ha megfelelően kialakított az oldal (2. hét anyaga) és a szükséges beállításokat elvégeztük (következő hét anyaga).



Ugyanakkor az is igaz, hogy két ugyanolyan PageRank értékű oldal valójában nem ugyanannyit ér, de ugyanazon a bizonyos értéktartományon belül helyezkedik el. Így lehet az, hogy két weblap, melyeknek a paraméterei különböznek ugyan, mégis ugyanakkora értékű PageRank-et kaphatnak.




A téma 2. részét a következő levélben küldöm.


+ EXTRA SEGÍTSÉG:
Egy darab 3-as, 4-es, 5-ös, 6-os és egy 8-as PageRank-el rendelkező oldal címe, ahol ingyenesen regisztrálhatja weblapját! (szintén a következő levélben)





Jó munkát kívánok!



Üdvözlettel:

Reményi László
www.keresooptimalizalas-szakerto.hu



A
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
SZAKÉRTŐJE
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.