Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
Keresőoptimalizálás Hírlevél Regisztráció
*
*
A * jelölésű mezők kitöltése kötelező!
9 HETES INGYENES
Keresőoptimalizálás
Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
  • Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
  • Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
  • Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
  • Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
  • A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
  • Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
  • Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
    • Statisztika készítése
    • Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
  • Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
  • Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
    • Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
    • A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)




5. hét (2. rész):
A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata,
viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés


Az előző levélből már ismert a PageRank feladata, az, hogy miért is fontos az oldalainkra mutató linkek mellett az oldalainkról kifelé mutató linkekre is nagyon figyelnünk, és az is, hogy a miért történhet olyan furcsaság, hogy a weblapon belüli oldalaknak más és más PageRank értéke van.



Nézzünk meg most néhány még fontosabb, és mindenekelőtt
gyakorlati lépést a PageRank növelése érdekében!






Honnan tudhatjuk, hogy a keresők szerint milyen oldalakról mutat link az egyes oldalainkra?

Egy adott oldalunkra mutató hivatkozásokat (backlink) ellenőrizhetjük a Google Toolbar, az oldalunkról kifelé és a belső oldalakra mutatóakat pedig a SeoQuake segítségével. Ezek az adatok nem azt tükrözik, hogy a valóságban hány ilyen link létezik, hanem azt, hogy a Google hányat ismer, és ismer el ezek közül.



1.     Az oldalunkra mutató linkek ellenőrzése


Első módszer:
                    1. Írjuk be a vizsgálni kívánt oldal elérhetőségét a böngészőbe.
                    2. Kattintsunk a PageRank kijelző melletti lefelé mutató nyílra.
                    3. A lenyíló menüben kattintsunk a „Lapra mutató hivatkozások”-ra.


PageRank_03.jpg


Második módszer (igaz itt már nem közvetlenül a Toolbar-t használjuk):


Írjuk be a Google keresősávjába: link:http:// majd a vizsgálni kívánt oldal elérhetőségét, végül nyomjuk meg a Keresés gombot:

PageRank_04.jpg

Bármelyik módszert is választjuk, az eredmény ugyanaz. Kapunk egy listát a Google-tól arra vonatkozóan, hogy az ő adatbázis rendszere szerint hány, és mely linkek (külső hivatkozások) mutatnak az adott oldalunkra.



2.     Az oldalunkról kifelé mutató linkek ellenőrzése

1.   Írjuk be a vizsgálni kívánt oldal elérhetőségét a böngészőbe.
2.   A SeoQuake eszköztárán az „Ext.links” (Külső linkek) gombon azonnal látható,
       hogy hány kifelé mutató linket érzékel.
3.   Kattintsunk az „Ext.links” gombra.
4.   Vizsgáljuk meg a hivatkozásokat.

PageRank_05.jpg


Kétféleképpen kérdezhetünk le információkat a linkekről:


Az egyik:    a táblázatban lévő kérdőjelre kattintva (a képen dupla kerettel jelölve)
                    megtudhatjuk az adott értéket.
A másik:     a táblázat fejlécében lévő kérdőjelre kattintva az adott oszlopra vonatkozó
                    (azaz az összes linkre vonatkozó) összes adatot lekérdezhetjük.


PageRank_06.jpg


Milyen adatokat kérdezhetünk le?


Nézzük meg a táblázat fejlécében szereplő, megjeleníthető adatok közül azokat, amelyek ebben a témában elsődlegesen fontosak lehetnek:


PageRank_07.jpg


g PR = Google PageRank
g I = Google Index (Google által indexelt oldalak száma)
y L = Yahoo Links (megmutatja, hogy hány olyan hely létezik, ahol az adott oldalra mutató hivatkozást elhelyezték)
y LD = Yahoo Linkdomain (megmutatja / összesíti, hogy hány olyan hely létezik, ahol a weblap bármely linkjét, hivatkozását elhelyezték)
I = MSN Index (MSN által indexelt oldalak száma)




3. Az adott oldalunkról más belső oldalunkra mutató linkek

1.  Írjuk be a vizsgálni kívánt oldal elérhetőségét a böngészőbe.
2.  A SeoQuake eszköztárán az „Int.links” (Belső linkek) gombon azonnal látható,
     hogy hány belső oldalra mutató linket érzékel.
3.  Kattintsunk az „Int.links” gombra.
4.  Vizsgáljuk meg a hivatkozásokat.


PageRank_08.jpg

A lekérdezhető adatok megegyeznek a kifelé mutató linkeknél vizsgált adatokkal. Az általam elsődlegesen fontosnak tartott adatok szintén ugyanazok.




Melyek az oldalunkra mutató kártékony, rossz minőségű linkek?

Azokról az oldalakról ránk mutató linkek lehetnek kártékonyak, amelyek kifejezetten azzal a céllal jöttek létre, hogy a keresők algoritmusát kijátsszák, vagyis mesterségesen próbálják manipulálni a PageRank értéket.

Biztosan talán találkozott már olyan céggel vagy szolgáltatással, amely akár néhány ezer forintért azt kínálja, hogy 100, 200 vagy akár 1000 keresőbe, katalógusba, esetleg weblapra beregisztrálja az Ön oldalait. Azt javaslom, hogy ezeket messze kerülje el, ha pedig regisztrált már ilyen helyre, próbálja meg helyrehozni a hibát (törölje ezeket), vagy bízzon meg egy szakembert, hogy felülvizsgálja a weblapjára mutató linkeket és törölje a „kétes” illetve „rossz” minőségű hivatkozásokat.

Ezeket az oldalakat a keresők folyamatosan kutatják és „fekete listára” teszik (ami egy titkos adatbázis). Ha egy adott oldalunk linkje egy „fekete listás” weblapon szerepel, a Google visszaminősíti az oldalunkat, tehát akár önhibánkon kívül büntetésbe kerülünk. Ha egy oldalunk büntetésben van, akkor az kihat az adott domain név alatti összes belső oldalra is.




Mi az, amit mi is megtehetünk?

Alaposan nézzük végig az oldalunkra mutató és az oldalunkról kifelé mutató linket. A 0-ás, vagy a PageRank értékkel nem rendelkező hivatkozásokat azonnal töröljük, illetve keressük meg a ránk mutató linket tartalmazó weblapot, és kérjük meg az oldal tulajdonosát, hogy törölje a linkünket.




MILYEN HELYEKEN REGISZTRÁLJUK AZ OLDALAINKAT?



Szempont legyen például, hogy legalább 1-es, 2-es PageRank-el rendelkezzen; legyen egyértelműen eldönthető, hogy nem a keresők manipulálása céljából jött létre; ne kínáljon olyan lehetőséget, hogy egy csekélynek tűnő összegért számtalan oldalra regisztrálják a linkünket; illetve, hogy ne csak egyetlen oldalból álljon a weblap.


Adok néhány tippet az elinduláshoz:


Egy darab 3-as, 4-es, 5-ös, 6-os, 7-es és egy 8-as PageRank-el rendelkező oldal címe, ahol INGYEN regisztrálhatja weblapját:


WEBOLDAL CÍMEK, MELYEKEN ÉRDEMES ELHELYEZNIE VISSZAMUTATÓ HIVATKOZÁST
Weblap neve
Weblap elérhetősége
PageRank
Regisztrációhoz kattintson a szövegre
ODP - Open Directory Project www.dmoz.org 8 ODP regisztráció
Heuréka kereső www.heureka.hu 7 Heuréka regisztráció
Góliát kereső www.goliat.hu 6 Goliat regisztráció
WYW Globál Directory linkgyűjtemény directory.wyw.hu 5 WYW Globál Directory regisztráció
Zoohoo.hu kereső www.zoohoo.hu 4 Zoohoo regisztráció
Lapozz.hu - kereső és linkgyűjtemény www.lapozz.hu 3 Lapozz.hu regisztráció



Következő témánk (6. hét):
Beállítások a weblapon: A legfontosabb meta bejegyzések megadása.






Jó munkát kívánok!


Üdvözlettel:

Reményi László
www.keresooptimalizalas-szakerto.hu


A
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
SZAKÉRTŐJE
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.