Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
Keresőoptimalizálás Hírlevél Regisztráció
*
*
A * jelölésű mezők kitöltése kötelező!
9 HETES INGYENES
Keresőoptimalizálás
Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
  • Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
  • Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
  • Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
  • Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
  • A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
  • Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
  • Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
    • Statisztika készítése
    • Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
  • Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
  • Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
    • Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
    • A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)




6. hét (1. rész): Beállítások a weblapon:
A legfontosabb meta bejegyzések megadása




A 3. heti anyagban megtanultuk, hogy a Google két olyan technológiát vezetett be a mai keresőoptimalizálási életbe, ami a „tegyük bele a kulcsszavakat temérdek sokszor a tartalomba és a forrásba” és „az sem számít, ha emberek számára értelmetlen a szöveg, de a keresőknek meg kell felelni” gondolatokat és elveket elvitte egy másik, sokkal inkább felhasználóbarát irányba.

A PageRank Technológiával az előző anyagban ismerkedtünk meg, a Hypertext egyezés analízis által elért minél jobb eredmény elősegítésével és befolyásolásával,
vagyis a weblap forrásában megadható meta bejegyzésekkel ma foglalkozunk részletesen.


Elmélet!
    Hypertext egyezés analízis = A Google a weblap látható és nem látható (forráskód, különös tekintettel a meta bejegyzésekre) tartalmának teljes egészét, valamint a tartalom összefüggéseit vizsgálja a meta bejegyzésekkel. Figyelembe veszi a ránk hivatkozó és a mi általunk hivatkozott weboldalakat tartalmát is, hogy bármilyen keresés találatakét a lehető legpontosabb eredményt tudja a produkálni.

Az úgynevezett meta bejegyzések, meta tag-ek az oldallal kapcsolatos háttér-információkat hivatottak megadni, melyek az információ-kezelő rendszerek (többek között a keresőrendszerek) számára teszik könnyebbé az oldal besorolását.



A meta tag-ek az oldal fejlécében a HEAD részben helyezkednek el.

A számunkra keresőoptimalizálás szempontjából legfontosabbak ezek közül:
    Title   --->   Oldal címe
    Keywords   --->   Oldalon szereplő kulcsszavak
    Description   --->   Oldal leírása
    Robots   --->   Indexelési lehetőségek megadása
    Revisit-After   --->   Indexelés gyakorisága
    Expires   --->   Indexelt tartalom érvényessége
    Content-Language   --->   Oldal nyelvezete


KÉT MÓDSZERREL is egyszerűen ellenőrizhető, hogy a keresők számára legfontosabb bejegyzések szerepelnek-e a weblapunkban:


1.)
A böngészőnk menüsorának „Nézet” menüpontjára, majd ott a „Forrás”-ra kattintva máris láthatjuk a weblapunk forrásadatait.
2.)
A SeoQuake „source” gombjára kattintva a böngésző egy úgy lapon nyitja meg a weblap forrását:

meta_01.jpg


Amikor a keresőrobotok a weblapunkat vizsgálják, ilyen jeleket elemeznek az oldalakon. A meta bejegyzések így jelennek meg a forrásadatokban:


    meta name="Title" content="Képkeretezés"/

    meta name="Keywords" lang="HU" content="képkeretezés, képkeretezés Budapest,"/

    meta name="Description" lang="HU" content="Képkeretezés, képkeretek forgalmazása, képkeretezés határok nélkül. Képkeretezés Budapesten. Képkeretezés 24 órán belül a hazai képkeret piac minden fajtájából."/


HOGYAN KELL MEGFELELŐEN MEGADNI A META BEJEGYZÉSEKET?


1) TITLE
Pl.: meta name="Title" content="KASÍROZÁS"/


A TITLE tag az oldal címét jelöli. A legelterjedtebb böngészők az oldal címét megjelenítik a nevük előtt, a menüsor feletti részben:
meta_02.jpg



A keresők számára is kiemelkedően fontos ez az információ. A találati listában a TITLE elem jelenik meg a leghangsúlyosabban, a legnagyobb betűtípussal, és erre kattintva juthatunk el a weboldalra is:

KASÍROZÁS
Kasírozás, mikor a képet ráragasztjuk a hordozóra. A kasírozás fontos, hogy a kép kisimuljon. Gyűrődés mentes kasírozás. A kasírozás három féle ...
www.kepkeret-bolt.hu/webset32.cgi?IvanicsJozsi@@HU@@11@@GO... - 26k -

A TITLE tartalma:
  • Minél inkább a kulcsszóra, kulcs kifejezésre szűkítünk, annál erősebb ezek súlya. Sokkal hatékonyabb a TITLE, ha „A kasírozás a képkeretezés területén belül egy speciális ragasztási technológia” helyett kizárólag a lényegre fókuszálok: „Kasírozás”.
  • Ha egy hosszabb TITLE megadása szükséges, akkor érdemes figyelni, hogy hol helyezzük el a kulcsszót: tapasztalatok szerint a legjobb, ha a legfontosabb kulcsszó, a második, harmadik szó.
  • Ne írjunk bele üdvözlést, egyedi nevet, cégnevet, címet, stb., ha nem akarjuk tudatosan optimalizálni.
  • Ne változtassuk állandóan az oldal címét, mert ez hosszú távon visszaüthet.
A TITLE hosszúsága:
  • Egyrészt a 65-70 karakternél hosszabb címet egyik kereső sem jelenít meg, így ennél hosszabbat nem célszerű megadni.
  • Másrészt minél több kulcsszó szerepel a címben, az egyes kulcsszavak súlya annál kisebb.
Legnagyobb hibák elkövetése a TITLE tag-nél:
  • A TITLE-lel kapcsolatban leggyakrabban elkövetett hiba, hogy a weblap minden egyes weboldalának ugyanaz a címe. Minden oldal ugyanarról szól? És ugyanarra keresőoptimalizáljuk?
  • Hiba, ha túl hosszú a cím, azaz 65-70 karakternél hosszabb.
  • Hiba, ha nem az adott oldal tartalmát jelöli.
  • Hiba, ha túl sok "haszontalan" információt tartalmaz.


2) KEYWORDS
Pl.: meta name="Keywords" lang="HU" content="kasírozás, ragasztás, hordozóanyag, kasírozni, képkeretezés, kasírozás segítségével, kasírozáshoz"/


A KEYWORDS az oldalon található fontosabb szavak, kulcsszavak összessége. Azokat a szavakat írjuk ide, amelyek többször szerepelnek az oldalon és szeretnénk kiemelni a fontosságát a keresők segítése érdekében. Manapság a KEYWORDS hatékonysága alább hagyott és már kevesebbet nyom a latba. Ez azért alakult így, mert nagyon sokan elkezdték manipulatív szándékkal használni és mivel a keresőrendszerek szándéka az, hogy az internet tartalmát igazságosan és pontosan jelenítsék meg, kidogozták más, ennél fontosabb szempontok figyelését is.

A KEYWORDS tartalma:
  • Az oldal tartalmában többször szereplő szavak, kulcsszavak.
  • Azok a szavak szerepeljenek itt, amiknek kiemelkedő fontosságot szánunk keresőoptimalizálási szempontból
  • Tapasztalatok szerint legjobb, ha a kulcsszavakat csak vesszővel választjuk el és nem teszünk közéjük szóközt (pl.: kasírozás,kasírozás fontossága,kasírozási előkészítés,kasírozással).
A KEYWORDS hosszúsága:
  • 8–10 kulcsszónál többet ne írjunk be.
  • Ha különböző toldalékkal és igeidőben is többször szerepel a tartalomban az adott fontos kulcsszó, akkor tegyük bele a KEYWORDS-be, ekkor is ügyeljünk a 8-10 kulcsszavas határra.
Legnagyobb hibák elkövetése a KEYWORDS tag-nél:
  • Hiba, ha ugyanazt a szót kétszer vagy többször is beírjuk.
  • Hiba, ha túl sok szó szerepel benne.
  • Hiba, ha olyan szavakat is beírunk, amiket a tartalomban nem szerepeltetünk.
  • Hiba, ha csak ide írjuk be a fontos kulcsszavakat, és a leírásba (description) nem tesszük bele őket.





A téma 2. részével egy következő levélben jelentkezem.




Jó munkát kívánok!


Üdvözlettel:

Reményi László
www.keresooptimalizalas-szakerto.hu
A
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
SZAKÉRTŐJE
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.