 Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
9 HETES INGYENES Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
- Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
- Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
- Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
- Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
- A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
- Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
- Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
- Statisztika készítése
- Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
- Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
- Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
- Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
- A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott
hozzáférésű oldalak)
|
6. hét (1. rész): Beállítások a weblapon: A legfontosabb meta bejegyzések megadása
A 3. heti anyagban megtanultuk, hogy a Google két olyan technológiát vezetett be a mai keresőoptimalizálási életbe, ami a „tegyük bele a kulcsszavakat temérdek sokszor a tartalomba és a forrásba” és „az sem számít, ha emberek számára értelmetlen a szöveg, de a keresőknek meg kell felelni” gondolatokat és elveket elvitte egy másik, sokkal inkább felhasználóbarát irányba.
A PageRank Technológiával az előző anyagban ismerkedtünk meg, a Hypertext egyezés analízis által elért minél jobb eredmény elősegítésével és befolyásolásával, vagyis a weblap forrásában megadható meta bejegyzésekkel ma foglalkozunk részletesen.
Elmélet!
Hypertext egyezés analízis = A Google a weblap látható és nem látható (forráskód, különös tekintettel a meta bejegyzésekre) tartalmának teljes egészét, valamint a tartalom összefüggéseit vizsgálja a meta bejegyzésekkel. Figyelembe veszi a ránk hivatkozó és a mi általunk hivatkozott weboldalakat tartalmát is, hogy bármilyen keresés találatakét a lehető legpontosabb eredményt tudja a produkálni. Az úgynevezett meta bejegyzések, meta tag-ek az oldallal kapcsolatos háttér-információkat hivatottak megadni, melyek az információ-kezelő rendszerek (többek között a keresőrendszerek) számára teszik könnyebbé az oldal besorolását.
A meta tag-ek az oldal fejlécében a HEAD részben helyezkednek el.
A számunkra keresőoptimalizálás szempontjából legfontosabbak ezek közül:
Title ---> Oldal címe Keywords ---> Oldalon szereplő kulcsszavak Description ---> Oldal leírása Robots ---> Indexelési lehetőségek megadása Revisit-After ---> Indexelés gyakorisága Expires ---> Indexelt tartalom érvényessége Content-Language ---> Oldal nyelvezete
KÉT MÓDSZERREL is egyszerűen ellenőrizhető, hogy a keresők számára legfontosabb bejegyzések szerepelnek-e a weblapunkban:
1.)
A böngészőnk menüsorának „Nézet” menüpontjára, majd ott a „Forrás”-ra kattintva máris láthatjuk a weblapunk forrásadatait.
2.)
A SeoQuake „source” gombjára kattintva a böngésző egy úgy lapon nyitja meg a weblap forrását:
Amikor a keresőrobotok a weblapunkat vizsgálják, ilyen jeleket elemeznek az oldalakon. A meta bejegyzések így jelennek meg a forrásadatokban: meta name="Title" content="Képkeretezés"/
meta name="Keywords" lang="HU" content="képkeretezés, képkeretezés Budapest,"/
meta name="Description" lang="HU" content="Képkeretezés, képkeretek forgalmazása, képkeretezés határok nélkül. Képkeretezés Budapesten. Képkeretezés 24 órán belül a hazai képkeret piac minden fajtájából."/
HOGYAN KELL MEGFELELŐEN MEGADNI A META BEJEGYZÉSEKET?
1) TITLE
Pl.: meta name="Title" content="KASÍROZÁS"/
A TITLE tag az oldal címét jelöli. A legelterjedtebb böngészők az oldal címét megjelenítik a nevük előtt, a menüsor feletti részben:
A keresők számára is kiemelkedően fontos ez az információ. A találati listában a TITLE elem jelenik meg a leghangsúlyosabban, a legnagyobb betűtípussal, és erre kattintva juthatunk el a weboldalra is:
KASÍROZÁS Kasírozás, mikor a képet ráragasztjuk a hordozóra. A kasírozás fontos, hogy a kép kisimuljon. Gyűrődés mentes kasírozás. A kasírozás három féle ... www.kepkeret-bolt.hu/webset32.cgi?IvanicsJozsi@@HU@@11@@GO... - 26k -
A TITLE tartalma:
- Minél inkább a kulcsszóra, kulcs kifejezésre szűkítünk, annál erősebb ezek súlya. Sokkal hatékonyabb a TITLE, ha „A kasírozás a képkeretezés területén belül egy speciális ragasztási technológia” helyett kizárólag a lényegre fókuszálok: „Kasírozás”.
- Ha egy hosszabb TITLE megadása szükséges, akkor érdemes figyelni, hogy hol helyezzük el a kulcsszót: tapasztalatok szerint a legjobb, ha a legfontosabb kulcsszó, a második, harmadik szó.
- Ne írjunk bele üdvözlést, egyedi nevet, cégnevet, címet, stb., ha nem akarjuk tudatosan optimalizálni.
- Ne változtassuk állandóan az oldal címét, mert ez hosszú távon visszaüthet.
A TITLE hosszúsága:
- Egyrészt a 65-70 karakternél hosszabb címet egyik kereső sem jelenít meg, így ennél hosszabbat nem célszerű megadni.
- Másrészt minél több kulcsszó szerepel a címben, az egyes kulcsszavak súlya annál kisebb.
Legnagyobb hibák elkövetése a TITLE tag-nél:
- A TITLE-lel kapcsolatban leggyakrabban elkövetett hiba, hogy a weblap minden egyes weboldalának ugyanaz a címe. Minden oldal ugyanarról szól? És ugyanarra keresőoptimalizáljuk?
- Hiba, ha túl hosszú a cím, azaz 65-70 karakternél hosszabb.
- Hiba, ha nem az adott oldal tartalmát jelöli.
- Hiba, ha túl sok "haszontalan" információt tartalmaz.
2) KEYWORDS
Pl.: meta name="Keywords" lang="HU" content="kasírozás, ragasztás, hordozóanyag, kasírozni, képkeretezés, kasírozás segítségével, kasírozáshoz"/
A KEYWORDS az oldalon található fontosabb szavak, kulcsszavak összessége. Azokat a szavakat írjuk ide, amelyek többször szerepelnek az oldalon és szeretnénk kiemelni a fontosságát a keresők segítése érdekében. Manapság a KEYWORDS hatékonysága alább hagyott és már kevesebbet nyom a latba. Ez azért alakult így, mert nagyon sokan elkezdték manipulatív szándékkal használni és mivel a keresőrendszerek szándéka az, hogy az internet tartalmát igazságosan és pontosan jelenítsék meg, kidogozták más, ennél fontosabb szempontok figyelését is.
A KEYWORDS tartalma:
- Az oldal tartalmában többször szereplő szavak, kulcsszavak.
- Azok a szavak szerepeljenek itt, amiknek kiemelkedő fontosságot szánunk keresőoptimalizálási szempontból
- Tapasztalatok szerint legjobb, ha a kulcsszavakat csak vesszővel választjuk el és nem teszünk közéjük szóközt (pl.: kasírozás,kasírozás fontossága,kasírozási előkészítés,kasírozással).
A KEYWORDS hosszúsága:
- 8–10 kulcsszónál többet ne írjunk be.
- Ha különböző toldalékkal és igeidőben is többször szerepel a tartalomban az adott fontos kulcsszó, akkor tegyük bele a KEYWORDS-be, ekkor is ügyeljünk a 8-10 kulcsszavas határra.
Legnagyobb hibák elkövetése a KEYWORDS tag-nél:
- Hiba, ha ugyanazt a szót kétszer vagy többször is beírjuk.
- Hiba, ha túl sok szó szerepel benne.
- Hiba, ha olyan szavakat is beírunk, amiket a tartalomban nem szerepeltetünk.
- Hiba, ha csak ide írjuk be a fontos kulcsszavakat, és a leírásba (description) nem tesszük bele őket.
A téma 2. részével egy következő levélben jelentkezem.Jó munkát kívánok! Üdvözlettel: Reményi László www.keresooptimalizalas-szakerto.hu
|