 Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
9 HETES INGYENES Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
- Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
- Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
- Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
- Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
- A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
- Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
- Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
- Statisztika készítése
- Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
- Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
- Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
- Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
- A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott
hozzáférésű oldalak)
|
6. hét (2. rész): Beállítások a weblapon: A legfontosabb meta bejegyzések megadása
Az előző levélben a Title (oldal címe) és a Keywords (oldalon szereplő kulcsszavak) meta bejegyzésekkel foglalkoztunk.
Nézzük meg most azt, hogy miért fontos a Description, a Robots, a Revisit-After, az Expires, és a Content-Language tag!
3) DESCRIPTION
Pl.: meta name="Description" lang="HU" content="Kasírozás, mikor a képet ráragasztjuk a hordozóra. A kasírozás fontos, hogy a kép kisimuljon. Gyűrődés mentes kasírozás. A kasírozás három féle technológiával készükhet."/A DESCRIPTION az adott oldal tartalmának 1-2 bővebb, vagy 3-4 igen rövid mondatos összefoglalására szolgál. Fontosságát az adja, hogy a Goolge gyakran ezt az elemet jeleníti meg a találati listában. Akkor teszi ezt a Google, ha jónak találja az általunk szerkesztett DESCRIPTION-t arra, hogy az bemutassa az oldal tartalmát. Ha nem adunk meg DESCRIPTION-t vagy annyira rossz, hogy inkább nem jeleníti meg, akkor az oldal tartalmából választ leírást a keresőrendszer. A DESCRIPTION tartalma:- Fontos szem előtt tartani, hogy ha már az első 10-ben, 20-ban vagyunk a találati listán, akkor ezt általában elolvassák a keresgélők /
látogatók. Ha még nem is vagyunk a lista legtetején, írhatunk egy olyan ütős leírást, ami alapján úgy döntenek, hogy megnézik a weblapunkat.
- A DESCRIPTION legyen informatív az oldal témával, tartalmával kapcsolatban.
- Szerepeljen benne többször a kulcsszó, kifejezés. (4-szer, 5-ször max.)
- A Google segít a látogatóknak jobban tájékozódni, ezért a DESCRIPTION-ben a keresett szavakat kiemeli (félkövér betűtípus), illetve lehetőséget ad a Google Toolbaron keresztül, hogy a keresett szavak hátterét beszínezzék.
Ha megnyomjuk a Ctrl + F billentyűkombinációt miközben a Google keresés eredményét látjuk a monitorunkon, akkor a képernyő bal alsó részében megjelenő keresőmezőt csalogatjuk elő (illusztráció a lenti képen). Ha a képen pirossal jelölt „Mindent kiemel” ikonra kattintunk a Google Toolbaron,
akkor a találati lista a következőképpen változik:
A DESCRIPTION hosszúsága:
- Kb. 160-180 karaktert jelenítenek meg a keresők.
- Ha túl hosszú, akkor a mondanivalónk vége már nem olvasható a látogató számára.
Legnagyobb hibák elkövetése a DESCRIPTION tag-nél:
- A túl hosszú leírás, vagy csak egymás után dobált kulcsszavak azt a feladatot nem töltik be, hogy a találati rangsorban csökkentsék a hiába kattintások valószínűségét, pedig a keresők szándéka a DESCRIPTION megjelenítésével éppen ez.
- Tele van a kulcsszóval. A kulcsszó ne szerepeljen 4-5 alkalomnál többször.
- Nem figyelemfelkeltő és eléggé informatív, ezért a látogatók elkerülik.
- Többször szerepel ugyan a kulcsszó benne, de maga a leírás „értelmetlen”, nem vonzó. Ez akkor fordul elő, ha nagyon bele akarjuk tenni a kulcsszót, de nem igazán van ihlet. Ekkor inkább kérjünk meg valakit, hogy segítsen…
Mikor „rossz” az általunk írt DESCRIPTION a Google szerint?
- Ha nem tartalmazza a keresett szót (amit a látogató beír a keresőbe).
- Ha nem tartalmazza a keresett szavak egyikét (Pl.: a keresett szó nem
„kasírozás”, hanem „nedves kasírozás”), akkor a Google szerint a megadott DESCRIPTION már nem releváns. Hiába szerepel benne a keresett szavak egyike, a rendszer szerint az általunk szerkesztett leírás nem jó, ezért Ő választ ki egy vagy több részt az oldalunk tartalmából:
KASÍROZÁS Képkeretező cégünknél a kasírozás háromféle technológiáját alkalmazzuk: nedves-kasírozás, öntapadó száraz-kasírozás és meleg-kasírozás, ezekhez a kasírozás ... www.kepkeret-bolt.hu/webset32.cgi?IvanicsJozsi@@HU@@11@@GO... - 26k -
4) ROBOTS
Pl.: meta name="Robots" content=" index,follow"/A keresőrobotok működését szabályozó meta tag, mely meghatározza, hogy hogyan indexeljék, vagy hogyan ne indexeljék az oldalt a robotok. A példában fekete háttérrel és piros betűkkel kiemelt utasítás helyébe a következők írhatók a szándékunknak megfelelően: - all: Ekkor minden beindexelhető.
- none: Ekkor semmi nem indexelhető be.
- index: Az adott oldal beindexelhető.
- noindex: Az adott oldal nem indexelhető be.
- follow: Az oldalon található linkek követhetőek.
- nofollow: Az oldalon található linkek nem követhetőek.
5) REVISIT-AFTER
Pl.: meta name="Revisit-After" content="14 days"/
Javaslattétel a keresőknek, hogy milyen gyakran érdemes újraindexelniük (újra feltérképezniük) az oldalt, mert ilyen rendszerességgel biztosan találnak új információt.
6) EXPIRES
Pl.: meta name="Expires" content="14 days"/
Hasonló a REVISIT-AFTER utasításhoz, azt adhatjuk meg, hogy meddig érvényes az adott tartalom. (Azért lehet fontos két ilyen nagyban hasonló utasítás alkalmazása is, mert bizonyos keresők az egyiket, míg mások a másikat részesítik előnyben.)
7) CONTENT-LANGUAGE
Pl.: meta http-equiv="Content-Language" content="HU"/
A weboldalon található tartalom nyelvezetét jelöli. Fontos ellenőrizni és helyesen megadni, mert ha angol domainunk (.EN) és angol nyelvű oldaltartalmunk van, míg a meta utasításban magyar nyelv van feltüntetve (.HU), az összezavarhatja a keresőrobotokat.
A 6. téma anyagból levonva a következtetéseket…
…ismét megállapíthatjuk, és összefoglalhatjuk: a kereső elemzi a forrás teljes összetételét, a hátteret, a szöveget, az ebben található kifejezések összhangját a meta bejegyzésekkel, vizsgálja a visszatérő találatokat, a kifelé és befelé mutató linkeket és, hogy tartalmaz-e valamilyen manipulatív elemet.
Ezek, és persze még nagyon sok szempont figyelembe vételével hozza meg azt a döntést, hogy melyek a legrelevánsabb találatok a felhasználók részére, és ezeket helyezi előre.
Következő témánk (7. hét): Vizsgáljuk meg „Google szemmel” a weblapunkat: Statisztika készítése.
Jó munkát kívánok!
Üdvözlettel:
Reményi László www.keresooptimalizalas-szakerto.hu
|