Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
Keresőoptimalizálás Hírlevél Regisztráció
*
*
A * jelölésű mezők kitöltése kötelező!
9 HETES INGYENES
Keresőoptimalizálás
Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
  • Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
  • Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
  • Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
  • Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
  • A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
  • Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
  • Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
    • Statisztika készítése
    • Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
  • Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
  • Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
    • Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
    • A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)



7. hét (1. rész):

Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat: Statisztika készítése.




Azért fontos statisztikákat készítenünk weblapunkkal kapcsolatban, mert tisztában kell lennünk azzal, hogy milyen hatékonysággal működik, egyáltalán hatékonyan működik-e, milyen rendszeresen látogatják, ha elveszítjük az érdeklődését egy látogatónak, akkor azt a weblapunk mely részén veszítjük el.

Ha akciókat szervezünk vagy olyan hirdetésekért fizetünk, amiknek az eredményeit nem tudjuk saját magunk mérni, akkor soha nem lehetünk biztosak benne, hogy az akciós felhívás egyes részei vagy a sok hirdetés közül melyik milyen hatékonysággal szerepelnek, és azt sem tudjuk kideríteni, hogy melyiket érdemes folytatnunk és melyiket kell azonnal elfelejtenünk.


Ha Ön egy komolyabb CMS rendszert használ - önállóan tudja frissíteni a weblapját egy program segítségével - akkor biztosan tartalmaz a rendszer egy megbízható statisztikai modult. Azt gondolom, hogy az ebben rejlő lehetőségeket mindenképpen érdemes kihasználnia.

Google_Analitics_13.jpg

Mindenkinek különböző szempontok lehetnek fontosak ahhoz, hogy levonják a megfelelő következtetéseket, ezért egy univerzális statisztikai rendszert szeretnék ajánlani weblapja feltérképezésére. Ez a Google statisztikai programja, a Google Analytics. Ennek segítségével vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.




Az Analytics használatával következtetéseket tudunk levonni:


1) Statisztikát készíthetünk a látogatókról


Google Analytics statisztika a látogatókról (grafikonos, számszerű, százalékos formában egyaránt)


Elemezhetjük a weblapunkra érkező látogatókat több szempont alapján.
Google_Analitics_01.jpg
Statisztikát készíthetünk:
  • A látogatásokról.
  • Az új látogatókról (akik most jártak az oldalon először).
  • Az oldalak megtekintéséről (melyiket nézik, melyiket nem).
  • Arról, hogy egy látogató átlagosan mennyi időt tölt az oldalakon.


2) Statisztikát készíthetünk arról, hogy a látogató milyen böngészőt, vagy operációs rendszert használ


Google Analytics statisztika a látogatóink által használt böngészőkről és operációs rendszerekről


Megtudhatjuk, hogy melyek azok a böngészők, amelyeken mindenképpen jól kel megjelennie és működnie a weblapnak.
Google_Analitics_02.jpg


3) Statisztikát készíthetünk arról, hogy a látogató földrajzilag honnan talált ránk


Google Analytics statisztika a látogatóink földrajzi elhelyezkedéséről


Megtudhatjuk, hogy hány országból jönnek látogatók az oldalainkra.
Google_Analitics_03.jpg


4) Statisztikát készíthetünk a látogatók hűségéről


Google Analytics statisztika a látogatók hűségéről (azaz, egy időszakon belül milyen gyakran jönnek vissza a weblaunkra)


Megtudhatjuk, hogy hányan térnek vissza többször is, és hányan nem jönnek vissza a weblapunkra soha többé.
Google_Analitics_04.jpg

Statisztikát készíthetünk:
  • Hány alkalommal tért vissza.
  • Mennyi idő telt el az egyes látogatások között.
  • Milyen hosszúak a látogatások.
  • Milyen mélyek a látogatások (hány oldalt néznek meg a látogatók).


5) Statisztikát készíthetünk a weblap közvetlen forgalmáról


Google Analytics statisztika a weblapunk közvetlen forgalmáról


Megtudhatjuk, hogy hányan ütik be a böngészőbe a webcímünket, és mi jellemzi őket, amíg az oldalon tartózkodnak.
Google_Analitics_05.jpg


6) Statisztikát készíthetünk a weblapra hivatkozó webhelyekről


Google Analytics statisztika a weblapunkra hivatkozó oldalakról származó forgalom alapján


Le tudjuk mérni, hogy a különböző a ránk mutató linkek közül melyiknek van a legnagyobb hatékonysága.
Google_Analitics_06.jpg


7) Statisztikát készíthetünk a különböző keresőkből hozzánk érkező látogatók arányáról


Google Analytics statisztika a keresőkből származó kattintási arányokról


Megtudhatjuk, hogy melyik az a kereső, amelyikre érdemes odafigyelnünk.
Google_Analitics_07.jpg


8) Statisztikát készíthetünk a látogatók keresőszó használatáról


Google Analytics statisztika a látogatók keresőszó használatáról


Megtudhatjuk, hogy melyik kulcsszót vagy keresési kifejezést beírva jutnak el hozzánk a legtöbben.
Google_Analitics_08.jpg


9) Statisztikát készíthetünk a látogatók szerint legnépszerűbb oldaltartalomról


Google Analytics statisztika a legnépszerűbb oldaltartalmakról


Megtudhatjuk, hogy melyik oldal tartalmát olvassák el a legtöbben és azt is, hogy melyiket nem nézik meg egyáltalán.
Google_Analitics_09.jpg


10) Statisztikát készíthetünk arról, hogy melyek a legfőbb céloldalak


Google Analytics statisztika a legfőbb céloldalakról


Megtudhatjuk, hogy melyik oldalon keresztül léptek be a weblapunkra a legtöbben, és ebből leszűrhetjük, hogy melyeket kell jobban népszerűsítenünk, vagyis megsokszoroznunk az ezekre mutató linkek számát és a tartalmat is vonzóbbá kell tennünk.
Google_Analitics_10.jpg


11) Statisztikát készíthetünk a fő kilépési oldalakról


Google Analytics statisztika arról, hogy melyik oldalunkon (nyitó vagy valamelyik aloldal) hagyják el a látogatók a weblapunkat


Megtudhatjuk, hogy melyik oldalon veszítjük el a legtöbb látogatót. Ha ez már rögtön a nyitó oldal, vagy az az oldal, amin keresztül a legtöbben belépnek a weblapunkra, akkor azonnal látszik, hogy drasztikus változtatásokra van szükség.
Google_Analitics_11.jpg


A kitűzött céljaink érdekében elengedhetetlenül fontos tudnunk, hogy milyen következményekkel járnak a tetteink. Statisztika nélkül vakrepülés az összes kampányunk, legyen az akciós termékek előtérbe helyezése, hirdetések feladása, új arculat kialakítása, más pozícionálás, és még sorolhatnám nagyon sokáig.


Ha nincs egy olyan eszköz a kezünkben, amivel megbízhatóan mérni tudjuk az eredményeket, a változásokat, akkor lehet, hogy úgy veszítünk nagyon sokat, hogy nem is tudunk róla miért következett be, csak azt látjuk, hogy csökken a bevételünk.



Következő témánk (7. hét 2. rész):
Vizsgáljuk meg „Google szemmel” a weblapunkat: Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az, amit nem?






Jó munkát kívánok!


Üdvözlettel:

Reményi László
www.keresooptimalizalas-szakerto.hu
A
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
SZAKÉRTŐJE
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.