Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
Keresőoptimalizálás Hírlevél Regisztráció
*
*
A * jelölésű mezők kitöltése kötelező!
9 HETES INGYENES
Keresőoptimalizálás
Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
  • Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
  • Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
  • Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
  • Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
  • A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
  • Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
  • Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
    • Statisztika készítése
    • Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
  • Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
  • Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
    • Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
    • A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)




8. hét: Konkurenciaelemzés, avagy:
Hogyan csinálják a versenytársak...?



Gondolom mondanom sem kell, hogy mekkora a jelentőssége annak, ha tudjuk, hogyan dolgoznak, mit tesznek meg, mit tartanak fontosnak a versenytársak a saját weblapjuk kialakításakor és fejlesztésekor. Ha elkezdjük mérni (egyes paraméterek alapján) és hasonlítani a sajátunkhoz, igazán sok lényeges különbség derül ki.

A konkurenciaelemzéssel talán az egyik legfontosabb kérdésre kaphatunk választ:

MIT TETT Ő (amit én nem tettem meg) AHHOZ,

HOGY ELŐTTEM LEGYEN A TALÁLATI LISTÁBAN?


Annak érdekében, hogy könnyebben össze tudjuk hasonlítani a konkurens weboldalakkal a sajátjainkat, készítettem egy vizsgálati táblázatot.

A vizsgálati táblázat az alábbi linken keresztül elérhető:
>>> VIZSGÁLATI TÁBLÁZAT LETÖLTÉSE <<<




KITÖLTÉSI SEGÉDLET A VIZSGÁLATHOZ:


ELVI SEGÉDLET:


1.)
A mintában piros színnel jelzett adatokat minden esetben töltsük ki, ezek vonatkoznak a saját oldalunkra. Ennek kitöltése akkor lesz kiemelkedő fontosságú, ha a saját oldal nem szerepel az első 10 találat között. Ilyenkor csak ezzel tudjuk összehasonlítani:
konkurenciaelemzés_01.bmp



2.)

Az előre elkészített vizsgálati táblázatokban az adott kulcsszóra 10 helyezést (1 – 10-ig) készítettem elő. Ezek természetesen tetszés szerint bővíthetőek új sorok beszúrásával.


GYAKORLATI SEGÉDLET:



1.)

Először is írjuk be a kulcsszót vagy kifejezést a Google keresősávjába. Itt láthatjuk a találati listát 1-10-ig, az itt megjelenő találatokkal fogunk dolgozni.



2.)

A kulcsszót vagy kifejezést írjuk be a táblázatba is. Így egyszerűbben tudjuk átlátni majd a későbbiekben a vizsgált kulcsszavakat, kifejezéseket:
konkurenciaelemzés_02.bmp

3.)

Az első találat webcímét írjuk be a táblázatba:
konkurenciaelemzés_03.bmp


4.)

Írjuk be a PageRank értéket: SeoQuake Toolbar ---> PageRank kijelző:
konkurenciaelemzés_04.bmp


5.)

Írjuk be, hogy hány oldalt indexelt (vagyis térképezett fel) idáig a Google:
SeoQuake Toolbar ---> Google Index kijelző:
konkurenciaelemzés_05.bmp


6.)

Írjuk be az oldalra mutató belső linkek számát (a weblapunkhoz tartozó linkek, amelyeken szerepel az adott oldalunkra mutató hivatkozás): SeoQuake Toolbar ---> Int. links kijelző:
konkurenciaelemzés_06.bmp


7.)

Keressük meg, és írjuk be annak a belső oldalnak a PageRank mérőszámát, amelyik a legnagyobb értékkel rendelkezik: SeoQuake Toolbar ---> Int. links kijelző ---> A kérdőjelre kattintva lekérdezhetjük az egyes értékeket ---> A lefelé mutató nyílra kattintva csökkenő sorrendbe rendezhetjük az egyes értékeket, így azonnal látszik, hogy melyik a legnagyobb érték:
konkurenciaelemzés_07.bmp


8.)

Írjuk be az oldalról kifelé mutató linkek számát: SeoQuake Toolbar ---> Ext. links kijelző:
konkurenciaelemzés_08.bmp


9.)

Írjuk be az oldalra mutató külső hivatkozások számát: Google Toolbar ---> A lapra mutató linkek:
konkurenciaelemzés_09.bmp


10.)

Írjuk be az oldalra mutató külső hivatkozások PageRank mérőszámát, amelyik a legnagyobb értékkel rendelkezik: Google Toolbar ---> A lapra mutató linkek ---> A megjelenő listában a SeoQuake segítségével automatikusan megjelennek az adott találat mérőszámai, innen leolvashatjuk a PageRank értékeket. A táblázatba a legnagyobb értéket írjuk:
konkurenciaelemzés_10.bmp


11.)

Nézzük át figyelmesen az iménti listát. Keressük meg azokat az oldalakat, amelyeken nem szerepel a linkünk. Ezek gyűjtésére és rendszerezésére valószínűleg szükségünk lesz egy újabb táblázatra (nyissunk egy üres Microsoft Excel táblázatot), amelyben azokat a linkeket gyűjtjük mostantól, ahol hivatkozásokat szeretnénk elhelyezni a weboldalunkra.

A vizsgálati táblázatba írjuk be, hogy hány ilyen oldal létezik:
konkurenciaelemzés_11.bmp


12.)

Ezek között lesz olyan, amelyikre nem fogadják el az ajánlásunkat, lesz olyan, amelyikre az oldal minősége miatt mégsem szeretnénk elhelyezni a linket és lesz olyan is, ahol fizetnünk kellene azért, hogy feltegyék a linkünket (és ezt valószínűleg nem minden esetben szeretnénk kifizetni).

Ha elhelyeztük a linkeket az egyes oldalakon, akkor jelöljük a vizsgálati táblázatban, hogy hány hivatkozást helyeztünk el:
konkurenciaelemzés_12.bmp


13.)

Írjuk be a táblázatba, hogy hányszor szerepel a kulcsszó a TITLE-ben:
SeoQuake Toolbar ---> Density:
konkurenciaelemzés_13.bmp


A megjelenő lap felső részében található a „Document info” rész, innen könnyen megállapíthatjuk a TITLE-ben található kulcsszavak számát:
konkurenciaelemzés_14.bmp


14.)

Írjuk be a táblázatba, hogy hányszor szerepel a kulcsszó a DESCRIPTION-ben:
SeoQuake Toolbar ---> Density

A „Document info” részből, egyszerűen megállapítható a DESCRIPTION-ben található kulcsszavak számát:
konkurenciaelemzés_15.bmp


15.)

Írjuk be a táblázatba, hogy hányszor szerepel a kulcsszó az oldal forrásában:
SeoQuake Toolbar ---> source

Az így megjelenő forrásadatokból megállapíthatjuk, hogy hányszor szerepel összesen az oldalon a kulcsszó:
konkurenciaelemzés_16.bmp


16.)

Végül, de nem utolsó sorban, írjuk be a táblázat TEENDŐ rovatába a gondolatainkat a változtatásokkal, javításokkal, javaslatokkal kapcsolatban:
konkurenciaelemzés_17.bmp

Ennél a pontnál az a cél, hogy összehasonlítsuk a saját oldalunk mérőszámait a rangsorban előttünk lévő oldal / oldalak mérőszámaival. Ha arra a következtetésre jutunk, hogy javítanunk kellene valamin, akkor írjunk egy feljegyzést magunknak a teendők közé.

Amint megoldottuk egyet a feljegyzéseink közül, törölhetjük a teendők közül.





Következő témánk (9. hét):
Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?

Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!





Jó munkát kívánok!


Üdvözlettel:

Reményi László
www.keresooptimalizalas-szakerto.hu

A
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
SZAKÉRTŐJE
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.