Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
Keresőoptimalizálás Hírlevél Regisztráció
*
*
A * jelölésű mezők kitöltése kötelező!
9 HETES INGYENES
Keresőoptimalizálás
Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
  • Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
  • Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
  • Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
  • Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
  • A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
  • Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
  • Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
    • Statisztika készítése
    • Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
  • Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
  • Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
    • Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
    • A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)



9. hét 1. rész:

Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?

Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!


A Google számára - érthető okokból - az a legfontosabb, hogy a látogatói számára minél jobb találati listát tudjon produkálni, s nem az, hogy a keresőoptimalizált oldalak kerüljenek előre. A keresőoptimalizálás során gyakorlatilag mesterségesen próbáljuk meg fontosnak mutatni weboldalunkat, amit a keresőrendszer természetesen nem szeret. Éppen ezért kell ügyelnünk arra, hogy semmiféle képpen ne essünk optimalizálási túlzásokba, és ne próbáljunk meg trükköket alkalmazni.




Valószínűleg büntetve vagyunk...

...ha a keresőoptimalizált oldalunk:
  • A találati listán a 200-300-dik helyen található
  • A találati listán jó helyezése volt, de hirtelen látványosan hátracsúszott (150-200 helyet)
  • A találati listán előtte elhelyezkedő oldalak jóval gyengébbek
  • A találati listán egyáltalán nem található



NÉZZÜK MEG, HOGY MILYEN HIBÁKAT KÖVETHETTÜNK EL, HA BÜNTETÉST KAPTUNK:


1)

Túlzsúfolt kulcsszavak:

Akkor kaphatunk büntetést a kulcsszavak helytelen elhelyezése miatt, ha azok az oldalon, az oldal forrásában, a meta bejegyzésekben a természeteshez képest nagyon sokszor szerepelnek, túlzsúfolttá válnak.


TIPP (a túlzsúfolt kulcsszavakkal kapcsolatban):

Ha betartjuk az alábbi szabályt – saját tapasztalatok alapján - akkor biztosan nem kerülünk bajba:

Ha az oldaltartalmat 100%-nak tekintjük (menüpontokkal, fejléccel, képekkel, egyszóval az oldalon (az oldal forrásában) szereplő minden egyes betűvel együtt), akkor a kulcsszavak ehhez képest körülbelül 1-2%-os arányt képviseljenek.




2)

Rejtett szöveges tartalom és rejtett linkek:

Ha szövegblokkokat / szövegrészeket vagy linkeket rejtünk el az egyes oldalak tartalmi elemei között (azaz az oldal megtekintésekor nem, de a forrásban látszik), akkor a Google keresőrobotja megbízhatatlannak fogja tartani az egész weblapot, mivel az a robotok és a látogatók részére más-más információkat jelenítünk meg.

A rejtett szöveges elemeket általában arra használják, hogy nagy mennyiségű kulcsszót helyezzenek el a tartalomban, de ezt a látogatók ne vegyék észre, sokféleképpen elrejthetőek, néhány példa:
  • Fehér színű szöveges tartalom fehér háttéren
  • A szöveges tartalom elrejtése a képek mögött
  • A szöveges tartalom elrejtése CSS-stílusokkal
  • 0-ás betűméret alkalmazása

Rejtett linkeket általában azért helyeznek el, hogy a keresőrobot feltérképezze őket, viszont a látogatók nagy valószínűséggel nem láthatják, és nem kattinthatnak rájuk, mert:
  • A link szövege rejtett (például, megegyezik a betű és a háttér színe)
  • Egy képpont méretű vagy még kisebb a link az alkalmazott CSS-stílus miatt
  • A linket egy kis, vagy nehezen észlelhető karakter rejti - például egy gondolatjel

Ha a keresőrobot azt észleli, hogy a weboldal megtévesztő célú, rejtett szöveget és linkeket tartalmaz, akkor az akár törlésre is kerülhet a Google indexeiből, ami azt jelenti, hogy többé egyáltalán nem fog megjelenni a keresési eredmények között.


TIPP (a rejtett szövegblokkokkal és rejtett linkekkel kapcsolatban):

A büntetés elkerülése érdekében érdemes minden olyan elemet megvizsgálni, amelyet a látogatók nem tudnak egyszerűen megnézni. Amelyről kiderül, hogy akár figyelmetlenség, információhiány, mások félrevezetése, vagy szándékosság miatt, de veszélyezteti az oldalt azáltal, hogy büntetést kaphatunk miatta, azt az elemet azonnal töröljük az oldalról.

Ha már büntetve vagyunk, akkor is fontos törölni ezeket az elemeket, hiszen az eltávolítás vagy javítás nélkül nem kerülhetünk vissza a találati lista elejére.




3)

Álcázás:

Álcázás alatt azt értjük, amikor nem csupán szöveges tartalmi elemeket vagy linkeket rejtünk el a látogatók elől megtévesztve ezzel őket és a keresőrendszereket, hanem egyenesen más URL-címet (webcímet) és más tartalmat mutatunk a látogatóknak és megint mást a keresőrobotoknak. Például:
  • HTML-szöveg szolgáltatása a keresőrobotnak (így minden egyes oldalt könnyedén bejárhat), ugyanakkor képekből vagy Flash-elemekből álló oldal megjelenítése a felhasználók részére (így szebbnek, interaktívabbnak tűnhet számukra a weblap).
  • Eltérő tartalom szolgáltatása a robotoknak és a felhasználóknak.

TIPP (az álcázással kapcsolatban):

Ha álcázzuk valódi weblapunkat és a robotoknak más képet mutatunk róla, mint a látogatóknak – és persze amint a Google rájön erre - megbízhatatlannak fogja tartani a weblapot és keményen bünteti is. Érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy tényleg megéri-e az álcázáshoz folyamodni és kockáztatni a büntetés lehetőségét.

Ha még nem késő, akkor mindenképpen meg kell szüntetni az ál oldalt és a valódi oldalt megfelelően keresőoptimalizálni. Ha mindenképpen ragaszkodunk például a Flash-hez, akkor tegyük bele, mint díszítő elemet, de a linkek és a szöveg ne ezen a technológián alapuljon, vagy ha minden szövegünk képekbe van ágyazva, akkor szánjuk rá az időt és alakítsuk át az oldalakat. Hosszú távon csak tisztességes eszközökkel van esélyünk.




4)

Félrevezető JavaScript – átirányítások:

Ha a Google keresőrobotja JavaScript-kódot tartalmazó oldalt indexel, akkor az oldalt ugyan indexeli, de nem tudja követni és indexelni az itt elrejtett linkeket. A JavaScript használata teljesen legális eljárás, viszont a keresőrobotok megtévesztésére való felhasználása egyáltalán nem az.

A Google többféle módot is ismer (gyűjti ezeket) az ilyen fajta megtévesztésekre vonatkozóan és megfelelő módon bünteti is az ezt használó weblapokat. Például:
  • Ha eltérő szöveget helyezünk el a JavaScript-kódban és a noscript címkében, akkor megsértjük a Google irányelveit, mivel eltérő tartalmat jelenítünk meg a felhasználók (akik a JavaScript-alapú szöveget látják) és a keresőmotorok (akik a noscript-alapú szöveget látják) részére.
  • A Google szerint szintén tisztességtelen eljárás az, ha olyan linket ágyazunk be a JavaScript-kódba, amely a látogatót más oldalra irányítja át, hogy ne ugyanazt lássa, mint a keresőrobot, aki ilyenkor az eredeti oldalt indexeli, és nem követi a linket, míg a weboldal a felhasználókat az átirányításban szereplő oldalra továbbítja.

Mint az álcázás, ez az eljárás is megtévesztő, tehát a Google szerint büntetendő, hiszen a látogató és a keresőrobot más-más tartalmat lát.


TIPP (a félrevezető JavaScript – átirányításokkal kapcsolatban):
Igazán érdemes elgondolkodni azon, hogy tényleg megéri-e az átirányításhoz folyamodni és kockáztatni a büntetés lehetőségét, mert a Google ezt a fajta megtévesztést ítéli talán a legsúlyosabbnak.

Ha még nem vette észre a kereső, hogy manipulálni akarják, akkor mindenképpen meg kell szüntetni az átirányítást és a valódi oldalt megfelelően keresőoptimalizálni. Előbb-utóbb úgyis rájön a turpisságra és akkor már késő lesz. Hosszú távon csak tisztességes eszközökkel van esélyünk jó eredményt elérni.




5)

Előszobaoldalak (kapu oldalak):

Olyan oldalak, melyeket kifejezetten a keresőrendszerek számára hoztak létre. Rendkívül jól optimalizáltak, nagyon relevánsak egy-egy keresőszóra, de olyan a tartalmuk, amelyek a látogatót nem érdekelik, sok esetben még idegesítik is őt. Valójában egyetlen cél érdekében vannak létrehozva: be kell vonzaniuk a látogatókat a keresőkön keresztül a weblapra, ahol majd biztosan találnak valami érdekeset, ahol majd valószínűleg megadják az elérhetőségeiket, hogy hírlevelet kaphassanak, vagy ahol valószínűleg vásárolni fognak valamit, és még folytathatnám a sort. Van, amikor a weblap tulajdonosok nem is mutatják meg a látogatóknak az előszobaablakok tartalmát, kizárólag "eldugott" linkeken keresztül érhetők el.

A Google helyteleníti ezt a megoldást, mert az ő célja a legértékesebb és legrelevánsabb oldalakat megjelenítése a keresési eredmények között. Az előszobaablakok használatával ezt a törekvését megakadályozzuk, illetve korlátozzuk, ezért az ilyen megoldások ellen fellép, és akár önhatalmúlag törölheti is indexéből a manipuláló oldalakat.


TIPP (az előszobaablakokkal kapcsolatban):

Ha még nem vette észre a kereső, hogy manipulálni akarják, akkor mindenképpen meg kell szüntetni az előszobaablakokat. Vagy törölni kell oldalakat, vagy módosítani kell a tartalmukat, hogy az a látogatók számára értékes információkat tartalmazzon, és mérhetően több időt töltsenek rajta.

Hosszú távon ez a megoldás sem kifizetődő, mert a keresőrendszerek találati listájában csak tisztességes eszközökkel van esélyünk jó eredményt elérni.





Következő témánk (9. hét 2.rész):

Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)





Jó munkát kívánok!



Üdvözlettel:

Reményi László
www.keresooptimalizalas-szakerto.hu

A
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
SZAKÉRTŐJE
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.