Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
Keresőoptimalizálás Hírlevél Regisztráció
*
*
A * jelölésű mezők kitöltése kötelező!
9 HETES INGYENES
Keresőoptimalizálás
Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
  • Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
  • Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
  • Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
  • Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
  • A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
  • Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
  • Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
    • Statisztika készítése
    • Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
  • Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
  • Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
    • Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
    • A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)



9. hét 2. rész:

Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?

A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)





Hogy miért is lehet szükség oldalak eltávolítására a Google-ból?

Többször is kerülhetünk olyan helyzetbe a weblap fejlesztése során, amikor (különböző okok miatt) nem szeretnénk, hogy azt „a bizonyos” oldalt a Google megjelenítse a találati listában.


Ezek lehetnek például a következők:


1)
Az oldal tartalmát töröltük, viszont a Google indexében még szerepel a régi oldal tartalma. Ez azért baj, mert amikor a Google találati listájában a látogatók ránk kattintanak, akkor egy üres oldalt látnak. Célszerű az ilyen oldalakat eltávolítani.


2)
Egy képet töröltünk, viszont a Google indexében még szerepel a régi kép. Ilyenkor a probléma gyakorlatilag ugyanaz, mint az első pontban.


3)
Egy olyan oldalt hozunk létre, amelyet nem szeretnénk megmutatni a közönségnek, például belső felhasználásra szánt oldal, a munkatársaknak szánt oldal, vagy csak bizonyos személyeknek szóló információt tartalmazó oldal. Ha mindenképpen el akarjuk kerülni, hogy illetéktelen személyek megtalálják az oldalt, akkor célszerű az oldalt eltávolítani a Google indexéből.


4)
A Google Tervezési-, Tartalmi-, Technikai vagy Minőségi irányelveivel ellentétes eszközök használatáért, illetve más kihágásért a Google büntetésben részesíti az oldalunkat, és nem jeleníti meg találati listában. Ez akár a többi oldalunk megítélését is negatívan befolyásolhatja. Ilyenkor az „újrakezdés” érdekében célszerű eltávolítani a büntetett oldalt(kat) és másféleképpen nekilátnunk a kialakításához.


5)
Ha az egész oldalt töröltük és akár egy oldalunkon inaktív link található (például a nyitó oldalon) vagy akár egy másik weblapon szerepel a „Termékek” oldalra mutató link, de a „Termékek” oldalt töröltük, akkor mivel nem jeleníthető meg tartalom, hibaüzenetet kapunk. Ilyenkor az alábbihoz hasonló (webszervertől függ) hibaüzenetet kapunk, illetve kap a keresőrobot is.

Eltávolítás a Googleból_01.bmp


Azaz jelen esetben 404-es hibakódot: az oldal nem található, vagyis az adott oldal már nem tartalmaz semmilyen információt. (Azok az oldalak, amelyek nem adnak vissza valódi 404-es hibakódot, általában magától eltűnnek a Google indexéből, ha más oldalak nem hivatkoznak rájuk a továbbiakban.)

Tehát, a fenti esetben a mindenképpen érdemes eltávolítani a Google indexéből a „Termékek” oldalt annak érdekében, hogy a látogató ne kapjon hibaüzenetet.


6)
A 404-es hibakód az úgynevezett HTTP-állapotkódok közé tartozik. Több ilyen hibaüzenet is létezik, amelyeket az alábbi táblázatban részletesen végignézünk. A táblázat tanulmányozásával egyértelművé válhat számunkra, hogy milyen hibákat követhetünk el akkor, amikor az általunk kért oldal megjelenítése helyett hibaüzenet jelenik meg.

A táblázat segítségével könnyen el tudjuk dönteni, melyek azok az esetek, amikor el kell távolítanunk az adott oldalt, és melyek azok, mikor elegendő egy (vagy néhány) hibát kijavítanunk.



6/1) 3-sal kezdődő hibakódok (ÁTIRÁNYÍTVA):

A kérelem (a kért oldal megjelenítéséhez) teljesítéséhez további művelet végrehajtása szükséges. Ezek az állapotkódok gyakran szolgálnak átirányításra. A Google azt javasolja, hogy kérésenként ötnél kevesebb átirányítást alkalmazzunk.

3-SAL KEZDŐDŐ HIBAKÓDOK (ÁTIRÁNYÍTVA)
Hibakód
Leírás
300 (Több lehetőség)
A szerver több műveletet hajthat végre a kérelem (a kért oldal megjelenítése) alapján. A szerver a kérelmező alapján választhatja ki a műveletet, vagy a szerver biztosíthat egy listát, amelyről kiválaszthatjuk a megfelelő műveletet.
301 (Véglegesen áthelyezve)
A kért oldal véglegesen egy új helyre került. Amennyiben a szerver ezt a választ adja (GET vagy HEAD kérelemre adott válaszként), automatikusan az új helyre irányítja a kérelmezőt. Ezzel a kóddal értesíthetjük a keresőrobotot, hogy az oldal vagy az egész weblap véglegesen egy új helyre került.
302 (Ideiglenesen áthelyezve)
A szerver jelenleg egy másik helyen található oldallal válaszol a kérésre (a kért oldal megjelenítésére), ám a kérelmezőnek a további kérések során az eredeti helyet kell használnia. Ez az állapotkód a 301-eshez hasonlóan GET vagy HEAD kérelmet hajt végre, továbbá automatikusan másik helyre irányítja a kérelmezőt. Ne használjuk ezt a kódot a keresőrobot értesítésére a weboldal áthelyezéséről, mivel a keresőrobot folytatja majd a feltérképezést, és az eredeti helyet fogja indexelni.
303 (Lásd másik helyen)
A szerver a kód visszaadásával azt jelzi, hogy a kérelmezőnek egy másik helyre vonatkozó külön GET kérelmet kell végrehajtania, hogy választ kapjon. A HEAD kérelmeken kívül a szerver minden kérelem esetén a másik helyre irányít át.
304 (Nincs módosítva)
A kért oldal nem módosult a legutóbbi kérelem óta. A szerver ezen válasz esetén nem adja vissza az oldal tartalmát. A szervert úgy kell beállítanunk, hogy ezt a választ (az If-Modified-Since HTTP fejlécelemet) adja vissza, ha az oldalt nem módosítottuk a kérelmezőnek az oldalra vonatkozó legutóbbi látogatása óta. Ezzel csökkenthető a hálózati forgalom és a felesleges kérelmek száma, mivel így a szerver képes értesíteni a keresőrobotot, hogy az oldal a legutóbbi feltérképezése óta nem változott.
305 (Proxy használata szükséges)
A kérelmező csak proxy (Proxynak, helyesebben proxy szervernek nevezzük az olyan szervert, ami a kliensek kéréseit köztes elemként más szerverekhez továbbítja.) segítségével férhet hozzá a kért oldalhoz. A szerver ezen válasz esetén feltünteti a kérelmező által használandó proxyt is.
307 (Ideiglenes átirányítás)
A szerver jelenleg egy másik helyen található oldallal válaszol a kérésre, ám a kérelmezőnek a további kérések során az eredeti helyet kell használnia. Ez a kód a 301-es kódhoz hasonlóan GET vagy HEAD kérelmet hajt végre, továbbá automatikusan másik helyre irányítja a kérelmezőt, viszont ne használja ezt a kódot a Googlebot értesítésére a webhely áthelyezéséről, mivel a Googlebot folytatja majd a feltérképezést, és az eredeti helyet fogja indexelni.


6/2) 4-sel kezdődő hibakódok (HIBÁS KÉRELEM):

Ezek az állapotkódok azt jelölik, hogy a kérelemben (a kért oldal megjelenítése közben) valószínűleg hiba történt, amely megakadályozta, hogy a szerver feldolgozhassa a kérelmet.


4-SEL KEZDŐDŐ HIBAKÓDOK (HIBÁS KÉRELEM)
Kód
Leírás
400 (Hibás kérelem)
A szerver képtelen volt értelmezni a kérelem (a kért oldal megjelenítésének) szintaxisát. (A számítástehcnikában egy programozási nyelv szintaxisa azt a szabályrendszert jelenti, amely meghatározza, hogy az adott nyelvben hogyan lehet az egyes nyelvi elemeket, utasításokat létrehozni.)
401 (Nincs hitelesítve)
A kérelem hitelesítést igényel. A szerver bejelentkezés után megtekinthető oldalak esetén adhatja vissza ezt a választ.
403 (Tiltva)
A szerver visszautasítja a kérelmet (az oldal megjelenítését). Ha azt tapasztaljuk, hogy a keresőrobot ezt az állapotkódot kapta, miközben a webhely elérhető oldalait próbálta feltérképezni, valószínű, hogy a szerver blokkolja a hozzáférést a keresőrobot számára.
404 (Nem található)
A kért oldal nem található. Amennyiben ez az állapotkód jelenik meg azoknál az URL-címeknél (webcímeknél, hivatkozásoknál), amelyeket a keresőrobot megpróbált feltérképezni, valószínű, hogy a robot egy másik oldalról (vagy másik weblapról) származó érvénytelen (elavult vagy helytelenül megadott) linket követett.
405 (Nem engedélyezett módszer)
A kérelemben megadott módszer nem engedélyezett.
406 (Nem elfogadható)
A kért oldal nem képes válaszolni a kért tartalmi jellemzőkkel.
407 (Proxy általi hitelesítés szükséges)
Ez az állapotkód megegyezik a 401-es (Nincs hitelesítve) kóddal; ám pontosítja, hogy a kérelmezőnek egy proxy (Proxynak, helyesebben proxy szervernek nevezzük az olyan szervert, ami a kliensek kéréseit köztes elemként más szerverekhez továbbítja.) segítségével kell elvégeznie a hitelesítést. A szerver ilyen válasz esetén feltünteti a kérelmező által használandó proxyt is.
408 (Kérelem időtúllépése)
A szerveren a kérelemre történő várakozáskor időtúllépés történt.
409 (Ütközés)
A szerver ütközést tapasztalt a kérelem teljesítése során. A szervernek a válaszban meg kell adnia az ütközésről szóló információkat. A szerver ezt a kódot adhatja vissza válaszként egy korábbi kérelemmel ütköző PUT-kérelemre, továbbá biztosítja a kérelmek közötti különbségek listáját is.
410 (Eltűnt)
A szerver ezt a választ adja, ha a kért erőforrást véglegesen eltávolították. Ez hasonló a 404-es (Nem található) állapotkódhoz, ám korábban létező és már megszűnt erőforrások esetén néha a 404-es kód helyett alkalmazzák. Az erőforrás végleges áthelyezése esetén a 301-es kóddal adhatjuk meg a forrás új helyét.
411 (Hossz szükséges)
A szerver nem fogadja el a kérelmet érvényes Content-Length (tartalom hosszúsági) fejlécmező nélkül.
412 (Nem teljesül az előfeltétel)
A szerver nem felel meg az általunk a kérelemhez mellékelt előfeltételek egyikének.
413 (A kérelem túl nagy)
A szerver nem tudja feldolgozni a kérelmet, mivel az túl nagy a szerver számára.
414 (A kért URI-cím túl hosszú)
A kért URI-cím (egy rövid karaktersorozat, amelyet egy webes erőforrás azonosítására használunk, közismert fajtái a webcímek, vagyis az URL-ek) túl hosszú, így a szerver nem tudja azt feldolgozni.
415 (Nem támogatott médiatípus)
A kérelem a kért oldal által nem támogatott formátumban van.
416 (A kért tartomány nem teljesíthető)
A szerver ezt az állapotkódot adja vissza, ha a kérelem egy olyan tartományra vonatkozik, amely a kért oldal esetén nem áll rendelkezésre.
417 (Nem teljesített elvárás)
A szerver nem képes teljesíteni a kérelem Expect fejlécmezőjének követelményeit.


6/3) 5-sel kezdődő hibakódok (SZERVERHIBA):

Ezek az állapotkódok azt jelölik, hogy a szerverben belső hiba történt a kérelem feldolgozása során. Ezek a hibák általában magával a szerverrel, nem pedig a kérelemmel (a kért oldal megjelenítésével) kapcsolatosak.


5-SEL KEZDŐDŐ HIBAKÓDOK (SZERVERHIBA)
Kód
Leírás
500 (Belső szerverhiba)
A szerver hibát észlelt, így nem tudja teljesíteni a kérelmet (a kért oldal megjelenítését).
501 (Nincs megvalósítva)
A szerver nem rendelkezik a kérelem teljesítéséhez szükséges funkcióval. A szerver például abban az esetben adhatja vissza ezt a kódot, ha nem képes felismerni a kérelem teljesítéséhez szükséges metódust (eljárást).
502 (Helytelen átjáró)
A szerver átjáróként vagy proxyként történő működése során (Proxynak, helyesebben proxy szervernek nevezzük az olyan szervert, ami a kliensek kéréseit köztes elemként más szerverekhez továbbítja.) érvénytelen választ kapott a felsőbb szintű szervertől.
503 (A szolgáltatás nem érhető el)
A szerver jelenleg nem elérhető (túlterhelés vagy karbantartás miatt).. Ez általában egy átmeneti állapot.
504 (Átjáró időtúllépése)
A szerver átjáróként vagy proxyként történő működése során (lásd: 502-es hibakód) nem kapott időben választ a felsőbb szintű szervertől.
505 (Nem támogatott HTTP-verzió)
A szerver nem támogatja a kérésben alkalmazott HTTP-protokoll verzióját.



Hogyan távolíthatóak el az oldalak a Google-ból?



1)
A ROBOTS meta tag segítségével (6. hét 2. rész anyagában szintén megtalálható) eltávolíthatjuk az oldalt:

Pl.: meta name="Robots" content=" index,follow"/



A keresőrobotok működését szabályozó meta tag, mely meghatározza, hogy hogyan indexeljék, vagy hogyan ne indexeljék az oldalt a robotok.

A példában fekete háttérrel és piros betűkkel kiemelt utasítás helyébe a következők írhatók a szándékunknak megfelelően:


  • all: Ekkor minden beindexelhető.
  • none: Ekkor semmi nem indexelhető be.
  • index: Az adott oldal beindexelhető.
  • noindex: Az adott oldal nem indexelhető be.
  • follow: Az oldalon található linkek követhetőek.
  • nofollow: Az oldalon található linkek nem követhetőek.

2)
Ha webmesterek vagyunk, a Google-ból a weboldal-eltávolítási kérelmi eszköz segítségével eltávolíthatjuk az oldalt:

Itt háromféle lehetőség közül tudunk választani:


  • A Google keresési eredményében megjelenő információ vagy kép eltávolítása.
  • A Google keresési eredményeiben elavult vagy inaktív link eltávolítása.
  • A SafeSearch szűrt eredményében megjelenő, kifogásolható tartalmú weboldal vagy kép eltávolítása.


A függőben lévő eltávolítási kérelmeket a lehető leghamarabb feldolgozza a rendszer. A sikeres webhelyeltávolítás-kérelmek állapota "Eltávolított" lesz, és a Google keresési eredményeiből való kizárás 90 napig érvényben marad. A SafeSearch segítségével sikeresen eltávolított tartalom teljes törlésre kerül a Google SafeSearch eredmények közül.


Jó munkát kívánok!



Üdvözlettel:

Reményi László
www.keresooptimalizalas-szakerto.hu


A
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
SZAKÉRTŐJE
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.