Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
Keresőoptimalizálás Hírlevél Regisztráció
*
*
A * jelölésű mezők kitöltése kötelező!
9 HETES INGYENES
Keresőoptimalizálás
Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
  • Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
  • Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
  • Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
  • Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
  • A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
  • Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
  • Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
    • Statisztika készítése
    • Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
  • Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
  • Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
    • Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
    • A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)



Tudnivalók keresőbarát weboldal témakörben


Avagy, mitől lesz egy szimpla weboldalból keresőbarát weboldal?



250_keresobarat_weboldal.jpg
Milyen egy keresőbarát weboldal?

Olyan, amilyet a keresőrendszerek (pl. Google) gond nélkül fel tudnak térképezni, le tudják gyűjteni a rajta lévő információkat és tárolni tudják azokat, nyomon tudják követni az oldalakon lévő hivatkozásokat (linkek, menüpontok) majd amikor egy felhasználó rajtuk keresztül keresgél az Interneten, akkor fennakadás nélkül meg tudják jeleníteni az összeállított találati listában.




Mit is jelent, miért fontos és hogyan érhető el, amit fent írtam?


Hogyan kell hozzákezdeni?


Egy új weblap létrehozásakor alapvető szempontnak kell lennie (csak sajnos nem minden esetben az), hogy az egyes oldalak beleilljenek a keresőbarát weboldal kategóriába. Ez egy elengedhetetlenül fontos kérdés!

A weblapkészítők általában (tisztelet a kivételnek) arra korlátozzák a figyelmüket, hogy az elkészült weblap úgy nézzen ki, ahogy azt a megrendelő megálmodta. Ezért nekünk, weblaptulajdonosoknak, cégvezetőknek, marketingesekenk kell azzal foglalkoznunk, hogy a weblap ne csak "weblap" legyen, hanem profitot hozó bevételforrás!




Hogy miért?


Kellő körültekintésre, szaktudásra, illetve keresőoptimalizálási ismeretekre van szükség!


Mert a jelenlegi tapasztalatok szerint napjainkban a honlap készítő hazai vállalkozások csekély százaléka foglalkozik elég nyomatékosan azzal, hogy keresőbarát weboldal fajtákat hozzon létre, azaz hogy a Google elvárásainak megfelelő weblapokat készítsenek.

Ez különböző okokból adódhat. Sokszor azért, mert nem kellő körültekintéssel, szaktudással vagy keresőoptimalizálási ismerettel kezdenek hozzá a weblap felépítéséhez, ezért mondhatjuk, hogy az általuk kínált szolgáltatásokban eleve nem is szerepelhet keresőbarát weboldal kialakítása... Pedig ahhoz, hogy egy adott cég weblapját megtalálják elengedhetetlen, hogy minden (fontos) oldal keresőbarát weboldal legyen, azaz keresőoptimalizált vagy optimalizálható kialakítású legyen.

Ha egy adott weboldalnak nincsenek látogatói, akkor igen magas arányban elmaradhat az internetről érkező potenciális ügyfelek vonzásában, egy keresőbarát weboldal esetén viszont éppen azt érjük el, hogy minél többek számára elérhető és fellelhető legyen a weblapunk.




A keresőbarát weboldal alapjai


Fentiek miatt már Magyarországon is egyre többen helyeznek hangsúlyt arra, hogy keresőbarát weboldal típust építsenek.


A keresőbarát weboldal alappillérei a következők:


  1. A más oldalakra mutató linkek (belső oldalakra mutató hivatkozások) szöveges formátumúak legyenek:

    Azért fontos, hogy a weblap oldalain a belső oldalakra mutató linkek szöveges formátumban, ne pedig Flash-ben vagy JavaScript-ben legyenek, mert a keresők nagy általánosságban nem tudnak JavaScript és Flash linkeket követni. Még ha van is Flash az oldalon, abban pedig link, akkor az a link mindenképpen szövegként is jelenjen meg az oldalon, így az oldal megteszi a keresőbarát weboldal felé vezető az első lépést, mert a keresők a szöveges linkeket tudják követni és továbbadni is.

    Ez az első alaplépés a keresőbarát weboldal eléréséhez. Az egyik klasszikus, keresőbarát weboldal elleni hiba a Flash intro oldal, mert a keresők nem tudják elérni az aloldalakat. A másik klasszikus hiba, amivel a keresőbarát weboldal kialakítását erősen meggátolhatjuk, az a rosszul kivitelezett lenyíló menü. Ha a menü JavaScript-tel készült, akkor a keresők látják ugyan a fő menüpontokat, de az almenüpontokat már nem. Így az aloldalak tartalmát nem tudja feltérképezni a kereső.


  2. Frame használatának elkerülése:

    A weboldalakon tartalom megjelenítésére néha Frame-eket használnak. Előfordulhat, hogy az ilyen kereteken (Frame-eken) keresztül megjelenített tartalmat a Google rendszer nem indexeli, és nem jeleníti meg a keresési eredményei között, mert egyszerűen meggátoljuk őt a keret alkalmazásával. Frame-ek alkalmazásával egyetlen oldalunk sem lehet keresőbarát weboldal. Ezt megfontolva érdemesebb kerülnünk a Frame-ek használatát a tartalom megjelenítéséhez.

    Amennyiben weblapunk mégis tartalmaz kereteket, ne felejtsünk el kiegészítő, szöveges alapú linkeket alkalmazni a tartalomban (hogy lehetőséget adjunk a keresőbarát weboldal kialakításához), mert ezek nélkül akár az is előfordulhat, hogy egy oldalunk tartalmának bizonyos részét ugyan meg tudja nézni a kereső, de ugyanannak az oldalnak egy másik részét már nem. És hát mi történik akkor, ha éppen azt a részét nem látja, amelyikben a menük vannak? Egyoldalas weblapként (és kicsit sem keresőbarát weboldalhoz méltóként) kezeli a weblapunkat, mert nem találja az adott domain névre épített többi oldalt.


  3. iFrame használatának elkerülése:

    Az iFrame-ben levő szöveget a keresők egyáltalán nem látják, tehát ez a technológia kifejezetten hátrányos keresőbarát weboldal kialakításánál.


Ezek az alapok a keresőbarát weboldal kialakításához, és főként arra céloznak, hogy mit ne tegyünk.




Miért fontos, hogy a weboldal bejárható legyen?


Miért elengedhetetlen, hogy a keresők lássák a tartalmat?


Mert hiába optimalizáljuk a weblap egyes oldalait, hiába áldozzuk az időnket a weboldal kialakítására, hiába helyezzük el a kulcsszavakat megfelelő arányban, hiába töltjük az időnket képfeliratok és videofájlok tartalmának átírásával, ha a kereső nem látja a munkákat! Ekkor esélyünk sincs, hogy egyáltalán felkerüljünk a kiválasztott szavakkal a találati listára a gondosan optimalizált oldalakkal. Szükség van arra, hogy keresőbarát kialakítású legyen a weblapunk, így nem gördítünk kikerülhetetlen akadályt a keresők - például a Google kereső - elé, amikor a weblapunkon jár.

Fontos megjegyezni és weblapunk minden módosításánál szem előtt tartani, hogy a tartalmak emberek számára készülnek, nem pedig a robotnak!




A keresőbarát weboldal felépítése


A világhálón való profi megjelenés elengedhetetlen lépései...


Egy keresőbarát weboldal felépítése, kialakítása elsősorban attól függ, mit szeretne elérni az interneten. Egyszerű névjegyként, információs portálként, webáruházként kíván jelen lenni, vagy esetleg ügyfélkört is szeretne kialakítani a világhálóról. Ha megvan az elképzelés, akkor a legelső a honlap arculatnak kialakítása. Ez valóban sokszínű és típusú lehet, de fontos észben tartani, hogy a weboldal főként információszerzésre használják a felhasználók, nem pedig nézegetésre. Ezért érdemes letisztult, szép, átlátható sablont választani, vagy újat készíttetni a saját elképzeléseink alapján, de nem szabad túlzásokba esnünk. Ez az első lépés a keresőbarát weboldal eléréséhez.

Ha az arculatot és a stílust megválasztottuk, a weblap elosztása következik. Itt alapvető szempont, hogy az oldalak könnyen kezelhetőek, átláthatóak legyenek bárki számára. Célszerű a már bevált - keresőbarát weboldal - technikákat alkalmazni, vagyis elvetni a csillogó, villogó, izgő-mozgó és talán még hangot is adó megoldásokat, mert a felhasználók túlnyomó többségére az egyszerű megoldások hatásosabbak, mint a túlkomplikált kialakítás, ezért a keresőbarát weboldal kialakításánál erre is komoly hangsúlyt helyeznünk.

A menüsor legyen egyszerűen kezelhető, lehetőleg egyszintes (de legfeljebb kétszintes menüsort alkalmazzunk), a tartalmi elemek legyenek több helyről elérhetők, hogy az olvasó minél egyszerűbben minél több információhoz jusson, és ne bátorodjon el amiatt, hogy nem bír kiigazodni, mivel ez is alapja a keresőbarát weboldal létrehozásának.

Ha a menüt képként szeretnénk megjeleníteni, olyat válasszunk, amelyből kiderül, hogy a látogató hová érkezett, hisz számos olyan weblap létezik, amelyről nehéz eldönteni, pontosan mit is akar közölni, és hogy hogyan is juthatunk a minket érdeklő információkhoz. Ezekről nagyon gyorsan továbblépnek, vagy sokan akár azonnal be is zárják az oldalt, ezért nem keresőbarát weboldal fajták.

Egy esztétikus és egyben keresőbarát weboldal olyan hasznos információkat, leírásokat tartalmaz, amelyek segítik a vásárlót a választásban, vagy a már megvásárolt termékhez nyújtanak hasznos gyakorlati tanácsokat. A látogatót pedig automatikusan, pár lépésből elégedett vevővé tudja változtatni.




A keresőbarát weboldal
ELLENTÉTE

Noha hazánkban még gyerekcipőben jár annak fontossága, hogy keresőbarát weboldal álljon a különböző cégek rendelkezésére, külföldön már számos lényeges kutatást végeztek, amelyek azt mutatták, hogy a 327 megvizsgált céges honlap 75 százaléka pénzkidobás volt, mivel nem keresőbarát weboldal volt. A vizsgálat szerint nem keresőbarát weboldal az:
  • Amelyik habár általános közönséget céloz meg, olyan szakzsargont tartalmaz, amely csak a szakemberek számára érthető
  • Amelyik nem tesz említést a cég szolgáltatásairól, illetve azok előnyeiről
  • Amelyik nincs keresőoptimalizálva, ezáltal nehezen elérhető a felhasználók számára
  • Amelyik több pénzbe került, mint amennyit hoz, mivel csekély a látogatottsága
  • Amelyik szegényes, és nem kellően informatív tartalommal bír





A keresőmarketing szerepe a keresőbarát weboldal elérésében


A keresőmarketing az online marketing egy fajtája, ami eszközeivel egy weboldal láthatóságát akarja növelni a keresők találati oldalain.



A keresőmarketing fő eszközei a következők:

  1. Keresőoptimalizálás:
    A keresőoptimalizálás azt jelenti, hogy egy adott kulcsszóra a weboldal jelenlegi helyezését (ha egyáltalán jelen van) a keresőrendszerek (pl.: Google) találati oldalain javítjuk. Ezt továbbgondolva: egy oldal keresőoptimalizálásának akkor lehet eredménye, ha keresőbarát weboldal felépítést alkalmazunk. Keresőoptimalizálási eredményeket elsősorban a weboldal struktúrájának és tartalmának olyan alakításával érhetünk el, amely a weboldalat jól olvashatóvá teszi a keresőmotorok robotjai számára amellet, hogy értékes tartalmat adunk számukra a szövegezésben. A tartalmi tényezők finomhangolása mellett a keresőmarketing feladata a weboldal partnerségi hálózatának fejlesztése is, azaz linképítési feladatokat is elláthat. Tehát, a keresőbarát weboldal lényeges tényezője a keresőoptimalizálás.

  2. Fizetett hirdetés:
    A fizetett hirdetések a keresők oldalain, az organikus, azaz természetes találatok mellett a találati oldalakon gyakran jobb oldalon, illetve a természetes találatok felett színezett háttérrel megjelenő hirdetések.

  3. Fizetett listázás:
    Néhány keresőben lehetőség van arra, hogy adatbázisukba fizetés ellenében gyorsabban, illetve szabályozottabban kerüljünk be. Ennek egyik esetben sincs hatása a találati lista felépítésére, mivel nem helyezést veszünk. Ezért a keresőbarát weboldal kialakítása célszerűbb és olcsóbb megoldás.

  4. Marketing-szövegírás:
    Ez egy olyan kapcsolódó tevékenység, ami összefügg mind a keresőoptimalizálással, mind a keresőbarát weboldal kialakításával, mind pedig a már oldalunkon járó látogatók potenciális vásárlóvá konvertálásával.


A keresőmarketing feladata elsősorban az, hogy az internetes keresőket használók közül egyre több potenciális érdeklődőt irányítson a weblapunkra. A legnépszerűbb, és sokak által a leghatékonyabbnak kikiáltott ilyen rendszer a Google Adwords, amely a Google keresőben nyújt lehetőséget hirdetések feladására.




Szótár

  • Keresőbarát weboldal: Egy weboldal akkor lesz keresőbarát weboldal, ha a keresőoldalak által jóváhagyott rangsorolási irányelveket igyekszik maximálisan betartani.
  • Keresőoptimalizálás: Mindazon tevékenységek összessége, melyektől oldalunk keresőbarát weboldal lesz, növelve ezzel weblapunk mindenkori forgalmát.
  • Linkhálózat: A weblapunkra és onnan más, külső oldalakra mutató linkek összessége, minél több releváns és jó minőségű link mutat ránk, annál inkább keresőbarát weboldal a miénk.





Ha más nyelven olvasná a weblapot, kérem válassza ki a megfelelő nyelvet és a Google azonnal segítséget Önnek:

A
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
SZAKÉRTŐJE
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.