 Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
9 HETES INGYENES Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
- Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
- Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
- Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
- Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
- A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
- Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
- Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
- Statisztika készítése
- Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
- Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
- Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
- Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
- A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott
hozzáférésű oldalak)
|
Miről maradunk le, ha nem megfelelő grafikussal/weblapkészítővel dolgozunk?Ha nem úgy gondol a weblapkészítőjére, mint fantasztikus munkatársra, akkor valószínűleg Ön már régebben belegondolt, hogy nem a megfelelő grafikussal/weblapkészítővel dolgozik együtt. Ennek ellenére érezheti úgy, nem tud vagy nem akar váltani mert túl régóta ő tartja karban a weblapját, túl sokat tud a cégéről, vagy csak egyszerűen nem talált még jobbat vagy olcsóbbat nála… Én mindenképpen arra bíztatnám, hogy gondolja végig újra.Tudom, hogy már korábban túltárgyaltuk az internetes megjelenéssel és a weblappal kapcsolatos legfontosabb kritériumot illetve célt, de nem lehet elégszer hangsúlyozni: Az Internetnek és a „mai” hatalmas információáramlásnak a weblapokkal szemben támasztott legfontosabb követelménye az: AKTUALITÁS! A weblap célja
pedig a: PROFIT TERMELÉS! Ha ezt a két tényezőt bármi is negatív irányba befolyásolja, muszáj lépni! Hogy mennyire kell sürgős vagy drasztikus lépésekre elszánnia magát? Azt a helyzet általában már előrevetíti, de ha mégsem biztos abban, hogy a megfelelő döntést hozza-e meg a weblapkészítőjével kapcsolatban vagy akár csak néhány részletben bizonytalan, KÉRJEN TANÁCSOT tőlem! … akár számtalan problémája is lehet… Ha nem a megfelelő weblapkészítővel dolgozik, de ebben még nem bizonyosodott meg teljességgel vagy még gondolatban adott egy lehetőséget az együttműködésre, akkor valószínűleg a következő problémák egyikével (vagy többel is) küzd: - Nem készülnek el időre a megrendelt változtatások.
- Nem elérhető a weblapkészítő, amikor szüksége lenne rá, vagy amikorra a módosításokat
ígérte.
- Folyton csak következő és következő határidőt kér egy módosítás elvégzéséhez.
- Egyre több pénzt kér a módosításokért és frissítésekért (a legtöbb levélben amit kaptam, ezzel a problémával szembesülnek a weblaptulajdonosok).
- Egyre nagyobb feladatnak tekinti a weblapkészítő a kéréseket és ennek hangot is ad.
- Nem tud megoldani egyes kéréseket (tipikus példa lehet egy keresőoptimalizálási feladat és ebből kiderül, hogy nincs birtokában az Ön igényeinek megfelelő weblapkészítői tudásnak).
- Nem tud, vagy nem akar segítséget nyújtani, ha valamilyen problémával megkeresi, vagy a véleményét kéri.
- Sok ügyfele van, ezért nem tud időt szakítani Önre.
Miről marad le? Mit veszít? Milyen következményekkel jár már most, vagy jár majd a tétlenség?- Nem tud megfelelően eleget tenni az internet legfontosabb követelményének (aktualitás), ezért ügyfeleket
veszít!
- A nem megfelelő weblapkészítési technológia használata miatt weblapja nem jelenik meg a keresőkben!
- A keresőrendszerek csak részlegesen képesek feltérképezni, indexelni weblapja oldalait, ezért néhány (vagy az összes) fontos termék/szolgáltatás rejtve marad a potenciális vevők 90-92%-a előtt, akik a keresőkön keresztül jutottak volna el a termékekhez!
- Weblapja egyes böngészőtípusok (pl. Internet Explorer vagy Mozilla Firefox) alatt teljesen szétesik, kezelhetetlenné válik!
- Nem tud megfelelő módon statisztikát készíteni az oldalakról, mert meggátolják egyes fejlesztői, weblapkészítői megoldások. Ezért például rosszul dönt egy termékcsoport további marketingköltségeivel kapcsolatosan, és több (száz)ezer forintot költ el feleslegesen!
- A konkurencia szépen lassan elhódítja a meglévő piaci részesedését, mert nem tud megfelelő időben reagálni a változásokra!
Legrosszabb esetben a
weblapkészítő egyáltalán nem elérhető, nem végzi el a módosításokat és egyéb kéréseket, elkészítette ugyan a weblap egy részét, de azóta nem hallott róla, nem veszi fel a telefont, nem válaszol az e-mailekre, viszont Ön már kifizette neki a weblapkészítés díját… Hát ezt nem kívánom senkinek, de sajnos megtörténik. És ilyenkor aztán, tényleg sokat lehet veszíteni! Jól látja, SZERETNÉM FELRÁZNI egy kicsit a gondolatait! Szeretném elérni azt, hogy MOST mindenképpen gondolkodjon el: Mi lenne az Ön számára a legjobb megoldás arra, hogy mindig friss, aktuális legyen a weblapja? Mi lenne az a módszer, amivel több (és egyre több) profitot tudna hozni az internetes megjelenés? Mi lenne a legkönnyebb, legegyszerűbb, leginkább költséghatékony módszer az Ön számára? A
megfelelő weblapkészítő megtalálása nem mindig könnyű feladat!
Az, hogy kire bízzuk rá a kialakítást és a működtetést nagyban befolyásolja a weblap sikerességét!Úgy gondolom, ez olyan komoly kérdés, hogy nem elég csak hirtelen végigfutni gondolatban a jelenlegi weblapkészítője pozitív és negatív tulajdonságain. Le kell ülni, rá kell szánni az időt, és egy füzetlapot kettéoszva tételesen fel kell sorolni a tényeket. Így leírva már biztosan könnyebben átlátható és jobban szembetűnő lesz az, hogy: kell-e és ha igen, min kell változtatni a vele való együttműködésben?
Ennek a kérdésnek a megválaszolására egy kicsit több időt hagyok Önnek a szokásos 1 hétnél.A többit majd utána meglátjuk...Üdvözlettel:
Reményi
László www.keresooptimalizalas-szakerto.hu
|