Regisztráljon az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre!
Keresőoptimalizálás Hírlevél Regisztráció
*
*
A * jelölésű mezők kitöltése kötelező!
9 HETES INGYENES
Keresőoptimalizálás
Tanácsok Hírlevél
A Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevél témái:
  • Hogyan válasszunk keresőszót, domain nevet?
  • Hogyan alakítsuk ki a tartalmat?
  • Milyen elveket követ a Google a találati lista kialakításánál?
  • Segédeszközök, programok. Beállítások a keresőoptimalizáláshoz.
  • A PageRank (fontossági mérce) és az oldalunkra mutató linkek vizsgálata, viszontlinkek felkutatása, állapotellenőrzés.
  • Beállítások a weblapon: A legfontosabb „meta” bejegyzések megadása.
  • Vizsgáljuk meg "Google szemmel" a weblapunkat.
    • Statisztika készítése
    • Mi az, amit el tud olvasni (vagyis egyáltalán lát a kereső) és mi az amit nem?
  • Konkurenciaelemzés, avagy hogyan csinálják a versenytársak...
  • Nem vagyunk a találati listában, bár mindent megtettünk? Ott vagyunk, de azt az oldalt nem szeretnénk megmutatni?
    • Ne akarjuk manipulálni a Google-t!! Sokat veszíthetünk rajta!
    • A nem kívánt oldalak eltávolítása a Google-ból (büntetett, elavult vagy korlátozott hozzáférésű oldalak)

































Keresőoptimalizálás = költséghatékony látogatottságnövelő megoldás!


?    DE HOGYAN    ?



keresooptimalizalas_01.jpg
Ha a weboldalunk látogatottságát szeretnénk növelni, és ezzel együtt a potenciális érdeklődők és potenciális vevők körét is, a legegyszerűbb és leginkább költséghatékony megoldás a keresőoptimalizálás. A keresőoptimalizálás előnye abban rejlik, hogy időben elhúzódó pozitív hatása van a látogatottságra, mivel akár még egy év elteltével is biztosíthatja a látogatottság folyamatos növekedését.


Tehát, ha egyszer rászánja magát, időt áldoz rá, és elvégzi a keresőoptimalizálás megfelelő lépéseit, akkor a lehető leginkább költséghatékony megoldást választotta annak érdekében, hogy weblapja látogatottságát növelje. Gondolom nem érdemes hangsúlyoznom, de tény, hogy az kerül a legkevesebbe, amit saját magam oldok meg.


Az INGYENES Keresőoptimalizálási Tanácsok Hírlevélre való feliratkozással
és az innen megszerzett tudással
a lépéseket Ön is elvégezheti.


keresooptimalizalas_02.jpg

Arról nem is szólva, hogy jótékony mellékhatásként a keresőoptimalizálásnak köszönhetően az oldalak áttekinthetőbbé, világosabbá, használhatóbbá, valamint informatívabbá válnak. A keresőoptimalizálás elvégzésével megvalósíthatjuk azt, hogy a potenciális érdeklődők megtaláljanak minket. Lehet, hogy elsőre ez nem tűnik annyira fontosnak, de nap-nap után tapasztalható az interneten, hogy weblapok ezrei indulnak el anélkül, hogy a legtöbben, akiknek ezen oldalakat szánták még csak tudomást sem szerezzenek a létezésükről.

keresooptimalizalas_08.jpg


A keresőoptimalizálás ennek elkerülésében is segítséget nyújt, hiszen ha egy oldalon végeznek legalább keresőoptimalizálás alapokat, akkor elérhető, hogy akik az adott cég szolgáltatásait, illetve termékeit keresik, azok biztosan megtalálják a weblapot.


Számolja ki mennyit veszít azzal,
ha elkészíttet egy olyan weblapot,

amit senki nem talál meg azokon kívül, akiknek Ön adja meg a webcímet!



!    SEGÍTEK SZÁMOLNI    !
keresooptimalizalas_03.jpg


Hány olyan ember van naponta, akinek megadja a weblapja elérhetőségét? 1-2 fő? Az már jó arány egyetlen nap alatt, ami azt jelenti, hogy egy hónapban maximum 60 ember tudja meg a webcímét. Tegyük fel, hogy közülük 30% meg is nézi a weblapot. Ez egy év alatt 240 látogatót jelent a weblapon. Mit gondol, hány megrendelője lesz ebből a 240 látogatóból? 1, de lehet, hogy 2?

Mennyi idő múlva térül meg a weblapba fektetett pénze? 4 vagy 5, esetleg 10 év múlva? Eszméletlenül rosszul hangzik, igaz? És akkor még nem is beszéltünk a profitról…
keresooptimalizalas_04.jpg


Jobban hangzana, ha azt írnám le, hogy a weblapjának naponta 150, 250, vagy 500 látogatója van, ami egy hónapban kb. 2.000, egy évben 24.000 potenciális vevőt jelent a keresőoptimalizálás segítségével. Ha az előző példánál maradva azt mondjuk, hogy minden
240-dik látogatóból lesz megrendelő, akkor 100 vevőt jelentett a keresőoptimalizálás.

És végül a hidegvizes zuhany: ha kb. 50.000.- Ft-os termékről vagy szolgáltatásról van szó, akkor egy év alatt 5.000.000.- Ft-ot veszítettünk. Ezt mindet a konkurencia zsebelte be. Azért elgondolkodtató, nem? Gyakorlatilag kidobtunk 5.000.000 Ft-ot az ablakon…



Mi is pontosan a keresőoptimalizálás?


A keresőoptimalizálás, mint tevékenység:



keresooptimalizalas_05.jpg

A keresőoptimalizálás elméleti és gyakorlai elemeinek megismerése és alkalmazása főként azt a célt szolgálja, hogy weblapunk azokban a keresőkben szerepeljen, amelyek a szabadszavas keresés lehetőségét nyújtják (azaz beírunk egy vagy több szót annak megfelelően, hogy mire vagyunk kíváncsiak és releváns találatokat kapunk válaszként, pl.: Google), így az interneten kereső felhasználók könnyedén megtalálják weblapunkat.


keresooptimalizalas_06.jpg

Tulajdonképpen ez azt jelenti, hogy a keresők ingyenes hirdetési felületet biztosítanak a weboldalak számára, cserébe pedig a weboldalak által szolgáltatott információk választ adnak az oda látogató felhasználók kérdéseire.

A keresőoptimalizálás tehát az a tevékenység, amely a keresőrendszerek felől érkező látogatók számának a növelését segíti elő a keresők rangsorolási szempontjait figyelembe véve.


keresooptimalizalas_07.jpg
Egy weblap működtetése sok szempontból hasonlít egy üzlet üzemeltetéséhez. Egy üzlet is csak akkor lehet sikeres, ha az ügyfelek tudják hol találják meg, és persze az igényeikett is kiszolgálja. Weboldalak esetében ennek elérésére alkalmas a keresőoptimalizálás.



Miért hasznos a keresőoptimalizálás és hogyan okozhat kárt?


Akár kifejezetten káros hatása is lehet honlapjára nézve a szakszertűtlen munkának.



A keresőoptimalizálás elsődleges célja, hogy ha a felhasználók valamilyen kifejezéssel kapcsolatos információt keresnek, akkor minél többször az optimalizált weboldalra mutató linkre kattintsanak. Ebből egyenesen következik, hogy egyre több olyan látogatója - ezáltal potenciális ügyfele - lesz a keresőoptimalizált oldalunknak, amely tevékenységi körünk célközönségébe tartozik.
keresooptimalizalas_08.jpg

Ahhoz, hogy a keresőoptimalizálás a lehető legjobb rövid és hosszú távú eredményeket hozza, körültekintően kell eljárni, mivel egy esetleges rossz döntés nemcsak a gyengébb eredményekben mutatkozhat, hanem szerencsétlen esetben, AKÁR KIFEJEZETTEN KÁROS HATÁSA IS LEHET HONLAPJÁRA NÉZVE A SZAKSZERŰTLEN MUNKÁNAK.




Mit jelent egy keresőoptimalizált weblap?


Miért érdemes velünk keresőoptimalizálni?




keresooptimalizalas_09.jpg
A keresőoptimalizált weblap azt jelenti, hogy az adott honlap akár több kifejezésre, vagy kulcsszóra is az első helyeken lehet a keresők (pl.: Google) találati listáján. Legtöbbször az internetes keresők első oldalán szerepelnek az általunk keresőoptimalizált oldalak, azaz az első 10 találat között. A keresőoptimalizálás révén a honlap értéke növekszik, így az oldalra felvitt tartalom egyre jobb és jobb a keresők-robotok számára, az olyan weboldalakkal szemben, amelyeken nem végeztek keresőoptimalizálást.


keresooptimalizalas_10.jpg
A keresőoptimalizálás elsősorban arról szól, hogy a lehető legtöbb céltudatosan kereső felhasználót bevonzzunk az oldalunkra. Az időnként szörfölő felhasználókat csupán közvetve vonzhatunk a keresőoptimalizálás eszközeivel, de még ebből a körből is szerezhet látogatót magának az oldal. A keresőoptimalizálás tehát mindenképpen az egyik legkönnyebben célközönséget vonzó lehetőség, amivel többszörösen erősítjük cége pozícióját keresőkben és ez által az interneten.



Miért jobb a keresőoptimalizálás a hirdetési módszereknél?


Miért érdemes " 1-szer " keresőoptimalizálni és aztán akár elfelejteni a fizetett hirdetéseket?




  • Mert, aki keresővel (pl. Google) keres terméket vagy szolgáltatást, az valószínűleg potenciális vásárló.
  • Mert a keresőoptimalizálás segítségével elérhető, hogy a konkurencia fölött helyezkedjünk el a keresők találati listájában.
  • Mert gyorsabban növekszik az eladás a látogatottság hirtelen emelkedése miatt.
  • Mert a keresőoptimalizálás lehetőségeit helyesen kihasználva a reklámhelyek értéke is növekszik az oldalon, tehát szert tehetünk némi „pluszra” innen is.
  • Mert újabb és újabb, de állandó és visszatérő vásárlók is elérhetők.
  • Mert a keresőoptimalizálás jóval költséghatékonyabb bármilyen hirdetésnél.
  • Mert a keresőoptimalizálás fokozza a weboldal marketingértékét is.

Melyik weboldalnak van szüksége a keresőoptimalizálásra?


Több olyan szempont létezik, amelyből kiderül, hogy egy adott weboldalnál érdemes-e a keresőoptimalizálás gondolatával foglalkozni. Az alábbiakban olvashatunk néhányat ezek közül:
  • Elengedhetetlen keresőoptimalizálni az oldalakat, ha el szeretnénk érni, hogy a keresőrendszereken (pl.: Google) keresztül megtaláljanak minket a látogatók. De van más szempont is:
  • Jól jöhet a keresőoptimalizálás, ha a weblap nyitó oldalán intro szerepel, vagy egyetlen kép ill. logó jelenik meg, mindenféle egyéb szöveges információ vagy a weblap többi oldalára mutató hivatkozás nélkül. Ez esetben legjobb azzal kezdenünk, hogy megszabadulunk az ilyen típusú nyitó oldaltól.
  • Keresőoptimalizálás válhat szükségessé, ha a nyitólap egy kérés nélkül felugró újabb ablakban kezd el betöltődni.
  • Érdemes keresőoptimalizálás végzése, ha a weblap megnyitásakor kiderül, hogy valamilyen komplikált böngésző ajánlott, illetve ilyen vagy olyan lejátszót, egyéb programot kell letölteni, telepíteni a megtekintéséhez.
  • Keresőoptimalizálás válhat szükségessé, ha az oldal navigációs menüje mindenféle kiugró, le- vagy felgördülő és egyéb látványos formában jelenik meg.
  • Fontos lehet a keresőoptimalizálás, ha a weblap megnyitásakor különböző feliratok jelennek meg még az oldal betöltése előtt.
  • Szükséges a keresőoptimalizálás, ha a cég nevére vagy főbb tevékenységét meghatározó kulcsszavakra rákeresve a Google-ban nem jelenik meg az első oldalak között. Egyre növeli a keresőoptimalizálás szükségességét az a tény, ha a konkurencia több helyezéssel megelőz minket…



A keresőoptimalizálás alapja:


A KULCSSZÓ
keresooptimalizalas_11.jpg


A keresőoptimalizálás sikerességében „kulcsszerepet” játszik a megfelelő keresőszó kiválasztása. Természetesen itt is körültekintően kell eljárni, mivel a keresőprogramok egy adott kulcsszóra történő keresésnél a weboldalakat különböző szempontok szerint értékelik, majd rangsorolják. Az egyik legnagyobb probléma, hogy sokan úgy gondolják, hogy a keresőoptimalizálás abban merül ki, hogy ha a cégnevüket beírják valamelyik keresőbe, és az első helyen megtalálhatók, akkor az már maximálisan elegendő a sikerhez.


Ön például mit írna be a Google-ba, ha szeretné bekereteztetni a családi fotókat?

Képkeretezés vagy T.L. Művészeti Műhely Bt.? Egy releváns kifejezést vagy egy cégnevet?

Hát igen, nem mindegy…

Sőt! Életbevágóan fontos a weben, hogy milyen kulcsszóra vagy kifejezésre végezzük a keresőoptimalizálás lépéseit.





Milyen esetekben nem hatékony a keresőoptimalizálás?


Mikor lehet/kell mást is bevetni?



A keresőoptimalizálás nagyon ritka esetben nem hatékony, mivel egy megfelelően optimalizált oldal forgalmának 70 – 80 - 90 vagy akár 95 - 96 százaléka a keresőoldalakról érkezik. Ennek az aránynak a Google kereső körülbelül 80-90 százalékát teszi ki.

Ennek ellenére vannak olyan weboldalak, illetve kategóriák, melyek annyira újszerűek, hogy ezeket leginkább csak „szörfölő” felhasználók látogatnak, ezért jóval alacsonyabb arányban érkezhetnek a keresők felől az érdeklődők, ezért a keresőoptimalizálás segítségével csak közvetett hatást érhetünk el. Ilyen esetben a keresőoptimalizálás mellett szükségesek lehetnek egyéb, hagyományos marketingfogások, mint például a hirdetések, reklámok.



Hazánk helyzete a keresőoptimalizálás területén


Magyarország vs. Keresőoptimalizálás



Magyarországon még alacsony a keresőoptimalizálás kultúrájának kialakulási szintje. A keresőoptimalizálás területén számos tévhit terjedt el, és ennek pedig nagyrészt az az oka, hogy sokan nincsenek tisztában a keresőoptimalizálás lehetőségeivel, előnyeivel, nagyszerűségével, mivel néhány igen egyszerű optimalizálási lépéssel látványos eredmények érhetők el. Ez éppen a keresőoptimalizálás hazai kultúrájának kiforratlanságához vezethető vissza.

Ahhoz azonban, hogy a keresőoptimalizálás valóban tartós eredményeket hozzon, komoly munkára van szükség, amelyről mindenképpen érdemes tájékozódni és tanácsot kérni (például a info@keresooptimalizalas-szakerto.hu e-mail címen vagy feliratkozni az INGYENES Keresőoptimalizálás Tanácsok Hírlevélre) vagy amit – ha nincs ideje, nem tudja vagy nem akarja saját maga elvégezni – mindenképpen érdemes rábízni a keresőoptimalizálás szakértőre, vagy egy ezen a területén tevékenykedő megbízható cégre.





Ha más nyelven olvasná a weblapot, kérem válassza ki a megfelelő nyelvet és a Google azonnal segítséget Önnek:

A
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
SZAKÉRTŐJE
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.