Keresőmarketing hírek
Valószínűleg téged, mint keresőoptimalizálásban és értékesítésben közvetlenül érintett weblaptulajdonost is érdekelhet a bejelentés, miszerint: közös kutatási projektet indított a WPP Group ügynökségi holding (brit érdekeltségű cégcsoport, mely a világ második legnagyobb reklámügynökségeket tömörítő csoportja az Omnicom után) és a Microsoft Advertising azzal a céllal, hogy kiderítsék milyen kapcsolat áll fenn a keresőmarketing és a márkaépítés között, globális szinten.
"A Bing elindítása nyomán itt az idő, hogy újragondoljuk azokat a berögzült fogalmakat, amelyek a keresőket, a keresési viselkedést és a keresőmarketinget illetik. Fontos azt is megvizsgálni, hogy miként segíti a márkaismertség növelését a keresőmarketing és a display megjelenések közötti kapcsolat" - mondta Scott Howe, a Microsoft hirdetési megoldásokért felelős alelnöke.
Abból kiindulva jutottam arra a következtetésre, hogy Téged is érdekelhet a dolog, mert kitartóan építgeted a weblapodat, fejleszted a tartalmat, javítod a látogatottságot, növeled a termékek/szolgáltatások eladását és így valószínűleg méred is az általad forgalmazott márka/márkák ismertségi fejlődését is. Nos, nemsokára arra is választ kaphatsz, hogyan nő ez az Internet és a keresőmarketing (a klasszikus PPC hirdetésektől (kattitás alapú hirdetések, azaz számtalanszor megjelenhet a hirdetés, viszont csak akkor kell fizetned ha valaki rá is kattint) akár a mások weboldalán való megjelenésig) segítségével világ szinten. Aztán ahogy már tőlem megszokhattad a hasonló tanácsokat: könnyebben ki tudod értékelni, hogy a saját terméked márkaismertsége merre tart, min kell még egy kicsit dolgozni…
A kutatás elsősorban a keresőmarketing hatékonysága és a márkaismertség fejlődése közötti kapcsolatot
vizsgálja. A WPP és a Microsoft Advertising 2009 őszén hozza nyilvánosságra a kutatás eredményeit, természetesen szeretnék erről is beszámolni neked.
Addig is, ha teheted, kérlek írd meg nekem, hogy a Te weblapodon végzett keresőoptimalizálási munkálatok milyen hatást gyakoroltak az általad forgalmazott termékek márkaismertségi / márkafejélődési előremenetelében! Ez egy kicsit másféle irány mint a fenti kutatás, viszont azt hiszem előnyöd van, hiszen eddig is rendületlenül dolgoztál a keresőoptimalizálással, kíváncsi lennék ezekre az eredményekre, és aztán majd jöhet a keresőmarketing.
Izgatottan várom a leveled!
(A marketingkutatási beszámolóban az új eredmények mellett a keresőmarketing jövőjére vonatkozó következtetések is szerepet kapnak majd. Az eredményeket a tervek szerint idén szeptember végén, a New York-i reklámhéten mutatják be.)
Üdvözlettel:
Reményi László
Keresőoptimalizálás szakértő